Основи здоров'я

25.05.
Тема:
Творчі здібності. 
Виконання проекту «Здоровим бути модно!» 
(створення казки, малюнка, плаката, виступу тощо)
Узагальнення вивченого.
—Діти, сьогодні  ви дізнаєтеся про творчі здібності та про те, як їх розвивати.
1.Ознайомтесь з теоретичною частиною.
— Озирніться навкруги. Вас оточує безліч різних предметів, створених людьми. Будинки, автомобілі, меблі, побутова техніка, книжки, картини та багато іншого. Колись усього цього люди не мали. Спочатку це все потрібно було придумати, уявити, як кажуть, «створити в голові», а вже потім реалізувати свій задум — намалювати, написати, скласти, побудувати тощо. Усе, що створила людина, є результатом її творчої діяльності. У людей різна здатність до створення чогось нового, тобто творчі здібності кожного індивідуальні, у когось — більші, а в когось — менші.  Кожна людина виявляє власні здібності в певній діяльності. Так, одна людина здібна до малювання, інша — до музики, ще інша — до літератури тощо. Виявлені здібності потребують постійного розвитку й удосконалення, інакше вони почнуть вгасати і згодом зникнуть. Високий професіоналізм у будь-якій сфері діяльності досягається наполегливою працею. Багато людей співають, танцюють, малюють, плавають, грають у шахи, але лише одиниці стають відомими співаками, композиторами, танцівниками, художниками, спортсменами.
Творчі здібності можна і потрібно розвивати, а для цього, насамперед, слід старанно навчатися, здобувати нові знання. Без них неможливо стати хорошим робітником, творцем нових космічних кораблів, письменником, художником. Щоб розвивати творчі здібності, потрібно весь час удосконалюватися — читати книжки, користуватися довідковою літературою: словниками, довідниками, енциклопедіями тощо. Розвивати пам’ять, увагу, уяву і фантазію, бути спостережливим, ініціативним, працьовитим, рішучим, наполегливим. Не боятися досліджувати й експериментувати, вміти долати труднощі. При розв’язанні завдань шукати декілька способів вирішення, можливо, оригінальних, нестандартних, тобто не таких, як у всіх.
Пам’ятайте: розвиваючи творчі здібності, ви зможете:
• краще пізнати і зрозуміти себе;
• виявити свої здібності в різних галузях;
• поглянути на звичні речі по-новому;
• знайти нові розв’язання для стандартних завдань;
• бути цікавою і корисною людиною.
2. Практичне завдання.
Впевнена, що кожен з вас володіє творчими здібностями. Саме зараз є можливість їх проявити. Узагальніть ваші знання з вивченого за рік. Ви вже переконалися, що здоров'я - найцінніший скарб. Створіть колаж, малюнок, плакат, відео тощо на тему "Здоровим бути модно" і поділіться зі мною до 18:00!

                                                   18.05.
Тема:
Вчимося та відпочиваємо.
 Ознаки втоми і перевтоми.
 Будь спокійним! 
Створення колажу «Що приносить мені радість».
- Діти, сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про вправи для релаксації і зняття втоми.
1.Ознайомтесь з теоретичною частиною.
— Людина не може працювати без упину. Вона повинна відпочивати. Якщо ти вчасно не потурбуєшся про свій організм, він сам про себе «нагадає». Так, коли ти тривалий час фізично працюєш, з’являється слабкість. Після довгої напруженої розумової діяльності ти стаєш неуважним, погано засвоюєш матеріал — не сприймаєш і не запам’ятовуєш його. Отже, це «сигнали» для відпочинку.
Відпочинок може бути різним — пасивним (сон, слухання музики тощо) та активним (ігри на свіжому повітрі, заняття спортом тощо). Для відпочинку головне — чергувати різні види діяльності, розумову та фізичну працю. Тоді ти відпочинеш і відновиш свої сили. З урахуванням цього побудовано шкільний розклад: урок української мови змінює читання, а математику — фізкультура і т. ін. Після школи потрібен відпочинок протягом 2–3 годин. Потім можна виконувати домашні завдання. Як і в школі, через кожні 20 хв слід робити фізкультурні паузи, а після 45 хв улаштовувати перерву на 10–15 хв. Правильно розподілити час на роботу і відпочинок допомагає режим дня, а його виконання сприяє активній працездатності, бадьорому настрою, уникненню перевтоми.
Легка втома після відпочинку зазвичай зникає. Якщо ж цього не сталося, ти часто втомлюєшся, погано почуваєшся після відпочинку — це означає, що втома накопичилася в організмі й настала перевтома, яка може призвести до погіршення здоров’я. При цьому виникає дратівливість, порушуються сон, пам’ять, розсіюється увага, з’являється головний біль тощо. Щоб уникнути перевтоми, слід дотримувати режиму дня, активно відпочивати, вчасно лягати спати, гуляти на свіжому повітрі.
2. Відпочиньте.
3.Робота за підручником (с. 129–133)
Запам’ятайте! Втомилися — відпочиньте! Перевтома небезпечна для здоров’я. Найкращий відпочинок — це зміна виду діяльності.
4. Перегляньте відео і спробуйте визначити, що для вас є найкращим відпочинком.
5. Спробуйте скласти прислів'я про здоров'я. Перейдіть за посиланням https://learningapps.org/3909489

6. Творче завдання.
— У кожного з вас з-поміж багатьох видів відпочинку є улюблені. Дуже важливо щодня приділяти увагу тому, що приносить радість і задоволення. Із білих аркушів паперу виріжте хмаринки. Напишіть на хмаринках те, що приносить вам радість. Створіть колаж «Що дарує мені радість» із ваших хмаринок. Сфотографуйте результат вашої творчої діяльності і поділіться зі мною до 18:00!

04.05.
Тема:
Характер людини. Практична робота. Визначення позитивних і негативних рис характеру казкових героїв
Самооцінка характеру. 
— Діти, ми починаємо вивчати новий розділ «Психічна і духовна складові здоров’я». У ньому ви дізнаєтесь про характер людини, про самооцінку характеру, про уяву і здоров’я, про те, як навчитись учитися та відпочивати. Тема нашого уроку — «Характер людини».
— У кожної людини свій характер, або ще кажуть — своя натура, своя вдача. Це притаманні тільки їй особливості поведінки, ставлення до колективу, інших людей, до праці, до того, що її оточує, та до самої себе.
Як не буває однакових людей, так не буває однакових характерів. Характери можуть мати якісь спільні риси, ознаки. У людському характері є як позитивні, так і негативні риси. Чесність, працьовитість, скромність, сміливість, доброта, щирість тощо — це позитивні риси. Лінь, заздрість, брехливість, жадібність, хвалькуватість, боягузтво тощо — негативні риси характеру.
Зробити висновок про характер людини можна з того, як вона мислить, поводиться за різних обставин, якої думки про інших людей і про себе. Знати характер людини дуже важливо. Це дає змогу передбачити, як людина поводитиметься за певних умов, чого від неї очікувати, як вона виконуватиме дані їй доручення. Знання рис свого характеру допоможе краще зрозуміти й оцінити свої вчинки, ставлення інших людей до тебе. Адже ти постійно з кимось спілкуєшся, взаємодієш. Якщо ти поглянеш на себе збоку, то, можливо, спробуєш щось у собі змінити, вдосконалити.
Запитай себе: «Чи я вразливий?», «Чи хвалькуватий?», «Чи завжди дотримуюся слова?» тощо. Спробуй дати чесну відповідь на ці та інші запитання. Це допоможе тобі краще пізнати себе і зрозуміти, які риси характеру в тебе позитивні, а які — негативні.
Пам’ятай, що характер позначається на здоров’ї самої людини та її оточення. Адже люди, які всміхаються, доброзичливо ставляться до інших, не сваряться і не ображаються через дурниці, почуваються добре. Оточуючим також приємно знаходитися поряд із ними. Приязні стосунки між людьми позитивно впливають на здоров’я.
Перегляньте навчальне відео, яке допоможе краще розуміти інших.

2.Опрацюйте статті підручника с.121-124. Спробуйте дати оцінку діям казкових героїв, проаналізуйте ситуації, подумайте якби ви вчинили будучи в подібній ситуації. Зробіть висновки, які риси характеру притаманні вам. Можливо є ті, якими ви пишаєтесь. І ті, від яких варто позбутися.
3.Спробуйте згрупувати риси характеру https://learningapps.org/2078934
Запам’ятайте! Характер людини впливає на здоров’я. Людина може змінити риси свого характеру.


27.04.
Тема:
Дорожня безпека. Перехід дороги з обмеженою оглядовістю.
Поведінка біля залізничної колії.  


13.04.
Тема: 
Як користуватися газовою плитою. Обережно: витік газу! Ситуаційна гра «Як діяти при витоку газу».
- У чому полягає небезпека використання газового обладнання? Як діяти, щоб зберегти своє життя та здоров’я? Ось про це ми сьогодні дізнаємося.
1. Опрацюйте теоретичний матеріал на с. 92 - 95 Підручника
Уже багато років газ використовується в побуті. Він — великий помічник і друг людини, дає багато користі, але поводитися з ним треба дуже обережно, бо він може стати і ворогом. Газ стає ворогом тоді, коли його неправильно використовують. Насамперед необхідно знати, як правильно користуватися газовою плитою.
2. Перегляньте навчальну презентацію.  
3. Перегляньте навчальне відео.
4. Виконайте творче завдання: Подумайте, чи правильними були дії бабусі? Складіть поради бабусі, як слід поводитися при вияві запаху газу.
Аналіз ситуації
Старенька бабуся жила на першому поверсі двоповерхового будинку. Тієї ночі вона погано спала. Боліла голова. Старенька піднялася та попрямувала з кімнати на кухню. У коридорі вона відчула різкий запах газу. Бабуся ввімкнула світло у кухні. Що було далі, не пам’ятає. Прокинулася в лікарняній палаті. Обличчя та руки були обпечені...
— Як ви вважаєте, що трапилося? (Свої роздуми можете записати і вислати звіт до 18:00)
— Стався витік газу, який накопичився у приміщенні у значній кількості.
Коли бабуся ввімкнула світло, утворилася електрична іскра, від якої загорівся газ та стався його вибух.


Постраждала не лише бабуся, а й її сусіди. Під час вибуху побилися вікна, розвалилась стіна.
Запам’ятайте! Витік газу може спричинити вибух і отруєння!
 При витоку газу викликайте службу газу за телефоном 104!


06.04. Тема: Щоб не сталося пожежі. Попереджувальні знаки. Практична робота. Ознайомлення із застережними знаками « небезпека ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина».
1. Перевір себе Вікторина
2. Ознайомлення з теоретичним матеріалом:
— Є таке прислів’я: «Вогонь — добрий слуга, але поганий господар». Це означає, що вогонь вірно служить людям у побуті й на виробництві, за його допомогою здійснюється безліч корисних справ. Він — давній помічник людини. Однак трапляється, що вогонь з вірного слуги, друга та помічника перетворюється на «поганого господаря» — безжального ворога і руйнівника, який знищує за лічені хвилини те, що створювала природа або людина довгими роками наполегливої праці.
Причини пожеж різні. Але найчастіше пожежа виникає тому, що з вогнем поводилися необережно або залишили його без нагляду.
Щоб вогонь з доброго помічника не перетворився на небезпечного ворога, дотримуйся правил пожежної безпеки.
·      На вулиці теж не жартуй з вогнем!
·      Не розпалюй багаття.
·      Не кидай у вогнище різні флакони та балони.
— У разі пожежі необхідно діяти швидко. Коли вогонь ще не набрав сили, та полум’я невелике, можна залити його водою, накрити ковдрою або засипати піском, землею.

У жодному разі не можна ховатися під ліжко, стіл, у шафу та інші місця, адже пожежники можуть тебе не знайти. Уважно слухай їх і виконуй усе, що вони говорять.
3. Опрацюйте статті підручника - с.85-86.
4. Перегляньте навчальне відео  Урок обережності_побутові прилади


30.03. Тема: Про правила пожежної безпеки . Правила користування обігрівальними приладами

Перегляньте урок обережності Побутові прилади
Опрацюйте статті підручника с.87-91. Підручник


16.03. Тема: Проект. Безпечна поведінка вдома.
Завдання: виконати творчу роботу на власний вибір - створити пам'ятку, листівку другу, нагадування, діафільм правила безпечної поведінки вдома.

Немає коментарів:

Дописати коментар