Математика

18.05.
Тема:
Способи раціональних обчислень (множення і ділення на 5, 50) Взаємозв'язок між додаванням і відніманням. 
Рівняння.
 Розв'язування задач за допомогою рівнянь.
- Діти, сьогодні ми повторимо письмове додавання і віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд.
1. Каліграфічна хвилинка на с.169.
2.Розгляньте № 68, №70 на с.168, пригадайте алгоритм розв'язання.

3.Запишіть тренувальні вправи - № 71, № 73.
4.Розгляньте розв'язання №74, № 75.
5. Домашнє завдання - с. 169, № 76; №77.
Фото звіт до 18:00!

20.05.
Тема:
Взаємозв'язок між додаванням і відніманням. 
Рівняння. Розв'язування задач за допомогою рівнянь.
- Діти, сьогодні ми повторимо письмове додавання й віднімання трицифрових чисел.
1. Математичний диктант
— Запишіть вирази, знайдіть їх значення.
•Перший доданок 60, другий — у 4 рази більше. Знайдіть суму.
•Зменшуване 480, від’ємник — у 3 рази менше. Знайдіть різницю.
•Добуток — 900. Перший множник 9. Чому дорівнює другий множник?  
•Множники — 160 і 5. Знайдіть добуток.
•До частки чисел 100 і 5 додайте 80.
2.Розв’яжіть чарівний ланцюжок і дізнайтеся висоту (у метрах) найбільшого хмарочоса у світі — Бурдж-Халіфа, побудованого в Дубаях №78, с.169.
3.Запишіть тренувальні вправи - №79, 80.
Два рівняння зразок, решта самостійно.
4.Розгляньте розв'язання
5. Домашнє завдання - с. 170, № 85; № 86.
Фото звіт до 18:00!
21.05.
Тема:
Додавання і віднімання іменованих чисел.
 Задачі, які пов'язані з пропорційними величинами: 
загальна маса, маса одного предмета, кількість предметів.
 Задачі на зведення до одиниці.
- Діти, сьогодні  ми повторимо додавання і віднімання іменованих чисел. 
1.Математичний диктант
•Суму чисел 18 і 36 зменшити в 9 разів.
•Число 50 збільшити на частку чисел 45 і 5.
•Різницю чисел 54 і 18 зменшити в 9 разів.
•70 зменшити на частку чисел 63 і 9.
2.Запишіть тренувальні вправи - №50, №51.
3.Розгляньте розв'язання
4. Домашнє завдання - с. 167, № 57; № 58.
Фото звіт до 18:00!

22.05.
Тема:
Додавання та віднімання вивчених видів. 
-Діти, сьогодні ви виконуєте лише тренувальні вправи. Ваше завдання пригадати вивчене і розв'язати якомога більше прикладів.
Картки "Додавання і віднімання в стовпчик."
Фото звіт до 18:00!

25.05.
Тема:
Множення і ділення трицифрових чисел.
 Закони та властивості множення й ділення. 
Задачі на кратне порівняння двох добутків.
- Діти, сьогодні  ми повторимо вивчені випадки усного позатабличного множення і ділення двоцифрового і трицифрового чисел на одноцифрове число та множення одноцифрового числа на двоцифрове і трицифрове числа.
1.Запишіть тренувальні вправи № 98, №99.
2. Розгляньте розв'язання.
3. Домашнє завдання - с. 173,  № 104; № 105.
Фото звіт до 18:00!
27.05.
Тема:
Ділення з остачею. 
Властивість остачі. 
Прийоми раціональних обчислень. 
Розв'язування складених задач на 2-4 дії.
— Діти, сьогодні  ми повторимо ділення з остачею, властивість остачі.
1.Математичний диктант
Запишіть вирази, знайдіть їх значення.
•Зменшуване 400, від’ємник — добуток чисел 30 і 2. Знайдіть різницю.
•Перший доданок — частка чисел 600 і 6, другий доданок — добуток 90 і 10. Знайдіть суму.
•Перший множник 25, другий — частка чисел 300 і 100. Знайдіть добуток.
•Суму чисел 15 і 20 збільшіть у 2 рази.
•Від добутку чисел 12 і 6 відніміть частку чисел 9 і 1.
•Ділене 72, дільник — частка чисел 8 і 8. Знайдіть частку.
2.Пригадайте
3.Запишіть тренувальні вправи №109, 110.
4.Розгляньте розв'язання
4.Домашнє завдання - с. 175, з№ 114; №115.
Фото звіт до 18:00!
28.05.
Тема:
Повторення вивченого про частини. 
— Діти, сьогодні ми повторимо і закріпимо вивчене про частини.
1. Хвилинка каліграфії (с. 157)
2.
3.
4.Домашнє завдання - №1, №2.
Фото звіт до 18:00!

29.05.
Тема:
Підсумковий урок за рік.

13.05.
Тема:
Контрольна робота.
Усні обчислення.
- Діти, сьогодні контрольна робота за вивченим матеріалом. Вона буде проходити у формі тестування. Але я рекомендую вам скористатися чернеткою і всі обрахунки виконувати письмово.
Перейдіть за посиланням  join.naurok.ua  код доступу 524587. Пройдіть тест, отриманий результат сфотографуйте і надішліть мені до 18:00! Бажаю успіху!

14.05.
Тема:
Знаходження частин від числа.
Самостійна робота.
- Діти,  сьогодні  ви ознайомитеся із правилом знаходження числа за його частиною.
1.Запишіть у зошит 
Хвилинка каліграфії (с. 153) 
№1012, 1013 - самостійна робота.
2. Уважно розгляньте розв'язання.
№1014. 
Довжина відрізка АВ дорівнює 9 см і становить   довжини відрізка АО. Знайти довжину відрізка AD.
— Оскільки відома 1/4  відрізка AD, то поділимо його на 4 рівні частини. Оскільки всі 4 частини рівні, то кожна з них має довжину 9 см. Тоді довжину відрізка AD можна знайти так: 9 см · 4 = 36 см.
Отже, довжина відрізка AD дорівнює 36 см.
Висновок. Щоб знайти число за його частиною, треба величину заданої частини помножити на знаменник дробу.
3. Розгляньте розв'язання.
4. Запам'ятайте!
Математика :: The best
5.Домашнє завдання - с.155 № 1020, 1021. 
Фото звіт до 18:00!
15.05.
Тема: 
Читання і запис чисел у нумераційній таблиці.
Розрядний склад числа.
— Діти, сьогодні  ми вдосконалимо навички читання і записування чисел у нумераційній таблиці.
1. Робота за підручником (с. 160–161) 
№ 11. Математичний диктант - запишіть у зошит.
2. Розгляньте усно № 12, № 13 запишіть у зошит.
3. Розгляньте розв'язання.
4.Домашнє завдання - с.161  №19, №20.
Фото звіт до 18:00!


04.05.
Тема:
Поняття   «чисельник»,   «знаменник».   Риска дробу як знак ділення. Розв'язування складених задач на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач (арифметичні дії першого і другого ступенів).
 - Діти, сьогодні  ми продовжимо ознайомлення із дробами.
1. Хвилинка каліграфії (с. 147).
2.Правило с.147.
звичайні дроби
Презентація до уроку "Звичайні дроби"
3.№ 975 виконайте усно.
4.Розгляньте розв'язання.
5. Домашнє завдання - с. 148, № 980; №981.
Звіт про виконану роботу до 18:00!
Примітка* Якщо №981 дається важко не виконуєте, але повідомляєте мені про труднощі. 

06.05.
Тема:
Порівняння частин. Побудова кола (круга). Розв'язування складених задач на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач (арифметичні дії першого і другого ступенів).
— Діти, сьогодні ми будемо вчитися порівнювати дроби з чисельником 1.
1.Хвилинка каліграфії (с. 149).
Презентація "Все про порівняння дробів"
2. № 985, №986 запишіть як тренувальні вправи.
3. Розгляньте розв'язання.
4.Домашнє завдання: с.150 №992, №993.
Звіт про виконану роботу до 18:00!

07.05.
Тема:
Знаходження частини від числа. Одиниці вимірювання довжини, маси, часу. Задачі на знаходження частини від числа, які пов'язані з іменованими числами.
- Діти, сьогодні  ми будемо вчитися застосовувати під час обчислень правило знаходження частини від числа.
Письмове ділення на одноцифрове число. Знаходження частини числа ...
1.Розгляньте розв'язання.
2. Спробуйте виконати №997 самостійно. Письмово в зошит.
3.Розгляньте розв'язання.

4.Домашнє завдання: с.151 №1002, 1003.
Звіт про виконану роботу до 18:00.
Примітка* Будьте уважні при виконані №1002. Спочатку потрібно перевести іменовані числа. Наприклад: 1/10 від 1 год = 60 хв :10 = 6 хв

08.05.
Тема:
Знаходження частини від числа. Задачі на знаходження частини від числа
- Діти, сьогодні  ми будемо розв’язувати задачі на знаходження частини від числа.
1.Робота за підручником (с. 152–153)

№ 1004. Математичний диктант
2. №1005 Запишіть як тренувальні вправи.
3. Розгляньте розв'язання.


4.Домашнє завдання - с. 153, №1010; №1011.
Звіт про виконану роботу до 18:00!

27.04.
Тема: 
Контрольна робота.
- Діти, сьогодні я хочу перевірити ваші знання з теми "Множення і ділення в межах 1000". Перейдіть за посиланням join.naurok.ua, код доступу 845614. Уважно читайте завдання, за потреби виконуйте обрахунки на чернетці, отриманий результат сфотографуйте і надішліть мені до 18:00. Бажаю успіху!

29.04.
Тема:
Поняття «частини» . Утворення частин способом ділення цілого на рівні частини й виділення однієї з них. Понят¬тя про дріб, чисельник і знаменник дробу. Знаходжен¬ня частини від числа. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач. (Арифметичні дії першого і другого ступенів).
 - Діти, сьогодні ми розпочинаємо вивчати цікаву тему дробів. Ви дізнаєтесь, що таке частини в математиці, як їх записувати, обраховувати та навіть дізнаєтесь історію їх виникнення.
Для початку перегляньте навчальні відео.
2. Робота за підручником (с. 142–143)
Прочитайте правила і запам'ятайте утворення дробу.
3. Запишіть тренувальні вправи.
Каліграфічна хвилинка на с.957.
Запишіть № 953.
4. Працюєте усно. Знайомтеся з умовою в підручнику -  в блозі пояснення.


958 уважно розгляньте і прочитайте.

960
— Що означає число 18?
— Що означає число 13? (Яку частину часу Маринка витратила на розв’язування задачі.)
— Що означає знаменник 3? (Число 3 означає, що ввесь час розділили на три рівні частини.)
— Що означає чисельник 1? (Число 1 означає, що лише одну таку частину витратила на розв’язування задачі.)
1) 18 : 3 = 6 (хв) 
Відповідь: за 6 хвилин Маринка розв’язала задачу. 
4. Домашнє завдання - с. 145, завдання 961; 962.
Звіт про виконану роботу до 18:00!


30.04.
Тема:
Утворення і запис частин. Визначення кількості частин у цілому. Складені задачі на 2—4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач (арифметичні дії першого і другого ступенів)
- Діти, сьогодні  ви будете вчитися утворювати, записувати і визначати кількість частин у цілому.
1. Хвилинка каліграфії (с. 145)
2. Робота за підручником (с. 145–146). Усно.



965 Спробуйте записати в зошит самостійно.
Продожуємо розгядати виконання обчислень 

усно.



968     

— Що означає число одна дев'ята  ? (Яка частина квартир трикімнатні.)
— Що означає знаменник 9? (Число 9 означає, що всі квартири розділили на дев’ять рівних частин.)
— Що означає чисельник 1? (Число 1 означає, що лише одну таку частину взяли.) 
— Яке число є шуканим? (Кількість двокімнатних квартир.) 
1) 72 : 9 = 8 (кв.) — складає   від 72 кв., трикімнатні; 
2) 72 – 8 = 64 (кв.) — решта, двокімнатні. 
Або: 72 – 72 : 9 = 64 (кв.) 
Відповідь: 64 двокімнатних квартир у цьому будинку.      
 969 
 1-й спосіб                       2-й спосіб 
(12 + 16) : 4 = 7 (кг) 12 : 4 + 16 : 4 = 7 (кг) 
Відповідь: 7 кг солодощів в одному пакеті.            


3. Домашнє завдання - с. 146, завдання 971; 972.
Звіт про виконану роботу до 18:00!

 24.04. 
Тема:
.
Знаходження значень числових виразів, що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками. Пропорційна залежність величин: загальна місткість, місткість однієї посудини, кількість посудин
- Діти, сьогодні  ви повторите порядок дій у числових виразах, що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками.
1.Робота за підручником (с. 139–140)
№ 933. Математичний диктант
2. Рогляньте усно розв'язання завдань.
№ 936
(160 – 70) : 30 = 3 48 – 4 · 3 = 36
(58 + 112) – (215 – 102) = 57 (167 + 234) – 125 : 25 = 396
(120 : 40) · 5 = 15 48 · 2 – (110 – 76) = 62
 № 937
6 · 5 + 4 = 34 28 : 7 · 9 = 36
7 · 8 – 6 = 50 64 : 8 + 7 = 15
№ 939
1) 96 : 3 = 32 (бан.) — використали банок;
2) 14 : 7 = 2 (бан.) — місткість одного пакета.
Відповідь: використали 32 банки, місткість одного пакета 2 банки.
3. Домашнє завдання: с. 140–141, № 941; № 942. 
Перегляньте свої записи, в понеділок контрольна робота (тестова) за вивченим матеріалом. Орієнтовні завдання: 
В одному мішку було 25 кг моркви, а в другому - в 3 рази більше. Всю моркву розклали в мішки по 5 кг. Скільки використали мішків для моркви?
Довжина парти 6 дм, а ширина - на 2 дм менше. Знайди периметр парти.

Розв'язати рівняння.

х - 48 : 12 = 8

Обчислити.  54 : 18 =


23.04.
Тема:
Залежність результатів множення і ділення від зміни одного з компонентів дії. Складені задачі на 2-4 дії, які е комбінацією вивчених видів простих задач (арифметичні дії першого і другого ступенів). Самостійна робота.
- Діти, сьогодні  ви повторите вивчений матеріал. 
1. Працюєте усно.
№ 924
 Порівняйте приклади першого і другого стовпчиків. Висновок: якщо ділене збільшити (зменшити) в кілька разів, то і частка збільшиться (зменшиться) у таку саму кількість разів.
 № 925
Порівняйте приклади першого і другого стовпчиків.  Висновок: якщо дільник збільшити (зменшити) в кілька разів, то частка зменшиться (збільшиться) у таку саму кількість разів.
2. Розгляньте як виконали обчислення. Усно.
№ 928

(96 – 16) : 10 + 1 = 9 (дн.)
№ 929

(240 : 6) · 4 = 160 (грн)
№ 930

64 : 32 = 2 (раз.)
3. Самостійна робота - відкрийте посилання
join.naurok.ua код доступу 321362, перевірте свої знання, сфотографуйте оцінку і надішліть мені до 18:00.
4. Домашнє завдання - с. 139, №  931;№ 932.

22.04.
Тема:
Вивчені випадки ділення на двоцифрове число. Побудова прямокутника за допомогою креслярських інструментів. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач (арифметичні дії першого і другого ступенів).
- Діти, сьогодні  ви повторите прийоми ділення на двоцифрове число, продовжите роботу над задачами.
- Уважно усно розгляньте алгоритм виконання завдань вивчених видів.
№ 907
Прочитайте в підручнику уважно умову задачі, розгляньте розв'язання. 
3а 3 кг — 36 грн
За 5 кг — ?
1) 36 : 3 = 12 (грн) — коштує 1 кг;
2) 12 · 5 = 60 (грн) - коштуюьть 5 кг.
Відповідь: 60 грн коштують 5 кг мандаринів.
№ 909
4 робітники за 5 днів — 240 колод
2 робітники за ? днів — 192 колоди
— За коротким записом поясніть, що означають числа задачі.
— Про що запитується в задачі?
— Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі?
— Якою арифметичною дією відповімо на питання задачі? (Дією ділення)
 План розв’язання задачі.
1) Скільки колод розпиляють 4 робітники за 1 день?
2) Скільки колод розпиляє 1 робітник за 1 день?
3) Скільки колод розпиляють 2 робітники за 1 день?
4) За скільки днів 2 робітники розпиляють 192 такі колоди?
1) 240 : 5 = 48 (кол.) — розпиляють 4 робітники за 1 день;
2) 48 : 4 = 12 (кол.) — розпиляє 1 робітник за 1 день;
3) 192 : 2 = 96 (кол.) — розпиляють 2 робітники за 1 день;
4) 96 : 12 = 8 (дн.)
Відповідь: за 8 днів 2 робітники розпиляють 192 таких колоди.
№ 918. 
Було — 63 кв.
Заселили — 9 пов. по 3 кв.
Залишилось — ?
1) 3 · 9 = 27 (кв.) — заселили;
2) 63 – 27 = 36 (кв.)
Відповідь: 36 вільних квартир у будинку.
№ 919
За книжку — 48 грн
За ручки — на 20 грн менше, 4 руч. по ? грн
1) 48 – 20 = 28 (грн) — вартість ручок; 
2) 28 : 4 = 7 (грн) 
Відповідь: 7 грн коштує одна ручка. 
№ 920. 
Практична робота. Побудова прямокутника за допомогою креслярських інструментів 
Виконайте це завдання в робочому зошиті.
Під час виконання практичної роботи  користуйтеся  пам’яткою. 
Пам’ятка "Побудова прямокутника" 
1) Будую прямий кут. 
2) Відкладаю на сторонах кута довжину 6 см і ширину прямокутника 4 см, одержую ще дві вершини. 
3) Будую ще два прямі кути, вершини яких збігаються з отриманими точками. 
4) Відкладаю на сторонах кутів довжину 6 см і ширину прямокутника 4 см, одержую четверту вершину. 
5) Доводжу правильність побудови: перевіряю, чи є прямим кут, отриманий у результаті побудови. Якщо так, то отриманий чотирикутник — прямокутник. 
Потім  розрізаєте  прямокутник на 4 частини. Наклейте ці частини на сторінку зошита так, щоб отримати прямокутник. 
Результат виконаної роботи і домашнє завдання надсилайте до 18:00!
Домашнє завдання: №912, 913, 921, 922.





13.04.
Тема:
Ділення на двоцифрове число шляхом добору (51 : 17). Задачі па знаходження четвертого пропорційного.
— Діти, сьогодні  ви ознайомитесь з прийомом ділення на двоцифрове число, продовжимо роботу над задачами.
Для початку уважно розгляньте і прослухайте відео пояснення.


Висновок. Щоб поділити 51 на 17, потрібно дібрати таке число, яке в добутку з числом 17 дасть  число 51. При діленні двоцифрового числа на двоцифрове при підборі частки доводиться кожного разу перевіряти, яке число вийде при множенні дільника на передбачувану частку, чи дорівнює воно діленому (тоді частка знайдена правильно), або менше (більше) за нього (тоді потрібно спробувати інше число, яке, відповідно, більше або менше за те, що перевірялося).
1.Робота за підручником (с. 132) -  Знайдіть частку способом добору.
Розв’язання
1) 36 : 6 = 6 (кг) — вистачить 3 вівцям на 1 день;
2) 6 : 3 = 2 (кг) — вистачить 1 вівці на 1 день;
3) 20 : 2 = 10 (вів.)
Відповідь: 10 вівцям вистачить 20 кг силосу на день.
3.Домашнє завдання - с. 133, завдання 874; 875.
Звіт про виконані завдання надсилаєте до 18:00.

15.04.
Тема: Ділення на двоцифрове число шляхом добору. Задачі на знаходження суми двох доданків з даними, позначеними буквами.
Діти, сьогодні  ви повторите  ділення на двоцифрове число способом добору, продовжимо роботу над задачами.

16.04.
Тема:
Правило ділення числа на добуток двох чисел. Складені задачі на 2-4 дії першого і другого ступенів

— Сьогодні ви вивчите правило ділення числа на добуток двох чисел, продовжите роботу над складеними задачами.
1. Математичний диктант
·         Перший доданок — добуток чисел 25 і 4, другий доданок — частка чисел 200 і 10. Знайдіть суму.
·         Різницю чисел 75 і 52 збільшити в 3 рази.

·         Ділене 63, дільник — частка чисел 9 і 9. Знайдіть частку.
2. № 886. 
Розгляньте усно як виконали ділення числа на добуток двома способами.
1-й спосіб: 12 : (3 · 2) = 12 : 6 = 2
2-й спосіб: 12 : (3 · 2) = 12 : 3 : 2 = 4 : 2 = 2
Отже, 12 : (2 · 3) = (12 : 3) : 2.

Висновок: Щоб поділити число на добуток двох чисел, потрібно поділити це число на один із множників і знайдений результат поділити на інший множник.
3. Розгляньте, запишіть.
— Запишіть задачу коротко.
Мал. — 15 шиш.
      Розклав у 5 кор. порівну по ? шиш.
Вел. — 30 шиш.
— Подумайте, що достатньо знати, щоб відповісти на питання задачі? (Треба знати два числові дані: 1 — кількість всіх шишок (невідомо) і 2 — кіль­кість коробок (відомо — 5 кор).)
— Що треба знати, щоб дізнатися, скільки шишок назбирав Максим? (Треба знати два числові дані: 1 — кількість малих шишок (відомо — 15) і 2 — кількість великих шишок (відомо — 30).)
— Складіть план розв’язання задачі. (У першій дії дізнаємося, скільки шишок назбирав Максим. У другій дії дізнаємося, скільки шишок поклав Максим у кожну коробку.)
Розв’язання.
1) 15 + 30 = 45 (шиш.) — усього назбирав Максим;
2) 45 : 5 = 9 (шиш.)
Відповідь: 9 шишок поклав Максим у кожну коробку. 
4. Домашнє завдання:-  с. 135, завдання 892; 893. Вивчіть правило на с.134.
Звіт про виконану роботу до 18:00!


17.04.
Тема:
Ділення на двоцифрове число шляхом послідовного ділення (64 : 16). Задачі на ділення суми на число
- Діти, сьогодні  ви ознайомитеся з новим прийомом ділення на дво­цифрове число, продовжите  роботу над задачами.





06.04. Тема: Ділення круглого числа на кругле способом добору (90 : З0). Розв'язування задач вивчених видів.
1.Опрацюйте усно Завдання 830. 
90 : 30 = ?
30 · 1 = 30 — число 1 не підходить;
30 · 2 = 60 — число 2 не підходить;
30 · 3 = 90 — число 3 підходить.
Отже, 90 : 30 = 3.
Висновок. Щоб поділити 90 на 30, потрібно дібрати таке число, яке в до­бутку з числом 30 дасть число 90.
2.Перегляньте відео пояснення Ділення круглих чисел способом підбору.
3. Розгляньте як виконали обрахунки, розв'язання запишіть у зошит.
— Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі? (Потрібно знати два числові значення: 1 — кількість коробок з писанками (невідомо), та 2 — кількість коробок з крапанками (невідомо).)
— Чи можна відразу відповісти на питання задачі? (Ні, нам невідомо: 1 — кількість коробок з писанками та 2 — кількість коробок з крапанками.)
— Що треба знати, щоб знайти кількість коробок з писанками? (Треба знати два числові значення: 1 — загальну кількість писанок (відомо — 140), та 2 — кількість писанок у одній коробці (відомо — 20 шт.))
— Чи зможемо ми тепер відповісти на питання задачі? (Ні, ми не знаємо кількість коробок з крапанками.)
— Що треба знати, щоб знайти кількість коробок з крапанками? (Треба знати два числові значення: 1 — загальну кількість крапанок (відомо — 150) та 2 — кількість крапанок у одній коробці (відомо — 30 шт.).)
— Чи можна тепер відповісти на питання задачі? (Так)
— Складіть план розв’язання задачі. (Першою дією дізнаємося про кіль­кість коробок з писанками. Другою дією дізнаємося про кількість коробок з крапанками. Третьою дією дізнаємося, скільки коробок вийшло у майстринь.)
Розв’язання
1) 140 : 20 = 7 (кор.) — з писанками;
2) 150 : 30 = 5 (кор.) — з крапанками;
3) 7 + 5 = 12 (кор.)
Відповідь: 12 коробок вийшло у майстринь.
4.Домашнє завдання:  С. 128, завдання 836; 837.

08.04. Тема: Ділення круглого числа на кругле способом добору (800 : 200). Задачі на знаходження четвертого про­порційного.
1.Запишіть в зошит тренувальні вправи 

Хвилинка каліграфії (с. 129).
800 : 200 = ?
200 · 2 = 400 — число 2 не підходить;
200 · 3 = 600 — число 3 не підходить;
200 · 4 = 800 — число 4 підходить.
Отже, 800 : 200 = 4.
Висновок. Щоб поділити 800 на 200, потрібно дібрати таке число, яке в добутку з числом 200 дасть число 800.
3. Виконайте в зошит №842, №843
4.Домашнє завдання:  С. 129–130, завдання 846; 847.

09.04. Тема: Ділення круглого числа на кругле способом добору (180 : 60). Задачі на знаходження четвертого про­порційного.
·         Число 10 збільшіть у 6 разів.
·         Перший множник 20, другий — 5. Знайдіть добуток.
·         Ділене 200, дільник 4. Знайдіть частку.
·         На яке число треба помножити 9, щоб отримати 900?
·         Знайдіть добуток чисел 80 і 4.
·         Знайдіть частку чисел 120 і 10.
·         Яке число треба помножити на 15, щоб отримати 150?
·         Знайдіть добуток чисел 20 і 4.
2.Усний аналіз:
180 : 30 = ?
30 · 2 = 60 — число 2 не підходить;
30 · 3 = 90 — число 3 не підходить;
30 · 5 = 150 — число 5 не підходить;
30 · 6 = 180 — число 6 підходить.
Отже, 180 : 30 = 6.
Учитель може запропонувати учням інший спосіб розв’язання.
Наприклад:
180 : 60 = 18 дес. : 6 дес. = 3
3. Усно розгляньте розрахунки, розв'язання запишіть:
Завдання 851
— Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі? (Треба знати два числові значення: 1 — скільки пошиють піджаків (відомо — 8), та 2 — ви­трату тканини за 1 піджак (невідомо).) Якою дією відповімо на питання задачі? (Дією множення)
— Чи можна відразу відповісти на питання задачі? (Ні, тому що ми не знаємо витрату тканини на 1 піджак — це однакова величина, тому її можна знайти за двома даними величинами 1-го випадку.)
— Що треба знати, щоб знайти витрату тканини на 1 піджак? (Треба знати два числові значення: 1 — загальну довжину тканини (відомо — 12 м), та 2 — кількість пошитих піджаків (відомо — 4 піджаки).) Якою дією відповімо на питання? (Дією ділення)
— Розкажіть план розв’язання цієї задачі. (Першою дією дізнаємося про од­накову величину — витрату тканини на 1 піджак. Другою дією відповімо на питання задачі, дізнаємося, скільки тканини потрібно на пошиття 8 таких піджаків.)
Розв’язання
1) 12 : 4 = 3 (м) — витратили на 1 піджак;
2) 3 · 8 = 24 (м)

Відповідь: 24 м тканини потрібно на пошиття 8 таких піджаків.
4. Домашнє завдання:  С. 130, завдання 855; 856.

10.04. Тема: Вивчені випадки ділення круглого числа на кругле спосо­бом добору. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів задач (арифметичні дії першого і другого ступенів).
 1. Робота за підручником (с. 131)
Завдання 857. 
Щоб поділити число, яке закінчується нулями, на 10, потрібно в цьому числі відкинути справа один нуль. Щоб поділити число, яке закінчується нулями, на 100, потрібно в цьому числі відкинути справа два нулі.
2. Запишіть як тренувальні вправи № 858, №859.
3.Усно розгляньте розрахунки, розв'язання запишіть:
Завдання 861
— Запишіть задачу коротко.
1 блен. за 7 хв. — ?
2) Скільки склянок фреш-соку можна виготовити одним блендером за 1 хв?
3) Скільки склянок фреш-соку можна виготовити одним блендером за 7 хв?
— Запишіть розв’язання задачі.
1) 60 : 6 = 10 (скл.) — можна виготовити двома блендерами за 1 хв;
2) 10 : 2 = 5 (скл.) — можна виготовити одним блендером за 1 хв;
3) 5 · 7 = 35 (скл.)

Відповідь: 35 склянок фреш-соку можна виготовити одним блендером за 7 хв.
4.Домашнє завдання: С. 131, завдання 864; 865.




03.04. Тема: Ділення круглого числа на кругле  (420 : 20). Задачі на ділення суми на число. Задачі з даними, які перебувають у пропорційній залежності: вартість, ціна, кількість.

1. Запишіть у зошит як тренувальні вправи:
·         сума чисел 710 і 290?
·         різниця чисел 600 і 150?
·         добуток чисел 150 і 2?
·         частка чисел 500 і 5?
·         число 9 збільшити в 40 разів?
·         число 5 збільшити в 80 разів?
·         число 600 зменшити у 10 разів?

·         число 250 зменшити в 25 разів?
2Робота за підручником (с. 126)
Завдання 818 - випишіть круглі числа.
3. Розгляньте № 820 як виконали ділення 
VІІ. Домашнє завдання: с. 127, завдання 826; 827.



02.04. Тема: Ділення круглого числа на одноцифрове число (120 : 3). Задачі на розкриття змісту ділення.

1. Запишіть у зошит як тренувальні вправи:
Хвилинка каліграфії (с. 125)
Математичний диктант
·         Суму чисел 18 і 43 помножити на 1.
·         Перший множник 1, другий — на 49 більше. Знайдіть добуток.

·         Частку чисел 10 і 10 збільшити на добуток цих чисел.
2.Перегляньте навчальне відео https://www.youtube.com/watch?v=5T88X2y9b2o
3. Розгляньте як виконали обчислення: с.125 №809, №810.
4.Домашнє завдання:  С. 125, завдання 816; 817.



01.04. Тема: Вивчені випадки ділення двоцифрового і трицифро­вого числа на одноцифрове. Рівняння, в яких один з компонентів є числовим виразом/Задачі з даними, які перебувають у пропорційній залежності: вартість, ціна, кількість.


1. Запишіть в зошиті тренувальні вправи №800, №801 с.124
2. Розгляньте розв'язання задачі №804, самостійно сформулюйте відповідь та запишіть в зошит.
Завдання 804.
Розв’язання
1) 36 : 3 = 12 (вор.) — стало на кожному дереві;
2) 12 + 6 = 18 (вор.) — було на першому дереві;
3) 12 – 6 + 4 = 10 (вор.) — було на другому дереві;

4) 12 – 4 = 8 (вор.) — було на третьому дереві. 
VІ. Домашнє завдання: с. 124, завдання 805; 806.

30.03. Тема: Ділення трицифрового числа на одноцифрове (112 : 7). Задачі з буквеними даними

 1. Виконати письмові запси в зошит як тренувальна робота: Хвилинка каліграфії (с. 123).

Уважано розгляньте: 

45 : 3
120 : 8
63 : 9
39 : 3
126 : 9
42 : 7
84 : 4
114 : 6
12 : 3
86 : 2
112 : 7

1-й стовпчик — табличне ділення;
2-й стовпчик — позатабличне ділення двоцифрового числа на одноцифрове;
3-й стовпчик — позатабличне ділення трицифрового числа на одноцифрове.
120 : 8 = (80 + 40) : 8 = 10 + 5 = 15
126 : 9 = (90 + 36) : 9 = 10 + 4 = 14    - записати в зошит після кал.хв.
114 : 6 = (60 + 54) : 6 = 10 + 9 = 19

2. Ділете на одноцифрове число кожен із доданків, а знайдені частки додаєте.
№790, 791 в зошит як тренувальні вправи
№795 проаналізуйте і спишіть 
1-й спосіб
1) 28 + 35 = 63 (мар.) — усього у хлопчика;
2) 63 : 7 = 9 (стор.)
2-й спосіб
1) 28 : 7 = 4 (стор.) — про космос;
2) 35 : 7 = 5 (стор.) — про спорт;
3) 4 + 5 = 9 (стор.)

Відповідь: 9 сторінок альбому зайняли марки.
Домашнє завдання:  с. 123–124, завдання 797; 798.



20.03. Тема: Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (39 : 3; 42 : 3). Задачі на подвійне зведення до одиниці.


·         Яке число на 7 менше за 280?
·         У скільки разів число 600 більше за 100?
·         На скільки число 600 більше за 100?
·         На скільки число 10 менше за 200?
·         Яке число в 4 рази більше за 13?
·         Яке число на 4 більше за 13?
·         Яке число на 6 менше за 66?
·         Яке число зменшили в 8 разів і отримали 40?

·         Яке число зменшили на 8 і отримали 40?

1) замінюємо ділене сумою розрядних доданків;
2) користуючись правилом ділення суми на число, ділимо спочатку десятки, а потім — одиниці, отримані результати додаємо.
30 : 3 = 10
9 : 3 = 3
10 + 3 = 13
Число 40 на 3 не ділиться, тому число 42 ми не можемо замінити сумою розрядних доданків. Замінимо число 42 сумою зручних доданків. Виділимо з числа 42 найбільше число десятків, яке ділиться на 3. Це число 30. Отже, 42 — це 30 і 12. Тепер кожен з отриманих доданків розділимо на 3, а результати додамо.
Зверніть увагу на підбір зручних доданків: зручно, щоб при діленні першого доданка на число ми отримували 10 або 20, або будь-яке кругле число. Тому при підборі зручних доданків слід міркувати так: перший доданок — це дільник, збільшений у 10, або в 20, або в 30... разів, а другий доданок — це те, що лишається від діленого.
 Ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз. 
Петрик — за 2 год 18 пр.
? пр. за 1 год
Оленка — за 3 год 24 пр.
Розв’язання
1) 18 : 2 = 9 (пр.) — за 1 год Петрик;
2) 24 : 3 = 8 (пр.) — за 1 год Оленка;
3) 9 + 8 = 17 (пр.)
Відповідь: 17 прапорців вирізали діти разом за 1 год.
Домашнє завдання - С. 122, завдання 787; 788.



19.03. Тема: Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (48 : 3). Розв'язування  простих  задач  способом  складання рівняння (алгебраїчний метод)
Робота за підручником (с. 120–121)
Завдання 770
     48 : 3 = (30 + 18) : 3 = 30 : 3 + 18 : 3 = 10 + 6 = 16
  30 18
Ознайомлення з пам’яткою
(Прийом, заснований на діленні суми на число)

2. Поділю на одноцифрове число кожен із доданків, а знайдені частки додам.

З першої вишні — k кг ягід
                                                           ?
З другої — ?, у 3 рази <
Розв’язання
k + k : 3, якщо k = 45, то 45 + 45 : 3 = 60 (кг)

Відповідь: 60 кілограмів ягід зібрали з двох дерев разом.
Завдання 774
Учні розв’язують задачу способом складання рівняння.
Домашнє завдання
С. 121 – 122, завдання 778; 779.


18.03.  Тема: Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (26 : 2). Задачі на подвійне зведення до одиниці.
Математичний диктант
·         Число 17 збільшіть у 3 рази.
·         Перший множник 16, другий — 4. Знайдіть добуток.
·         Ділене 500, дільник 5. Знайдіть частку.
·         На яке число треба помножити 7, щоб отримати 42?
·         На яке число треба розділити 32, щоб отримати 8?
·         Знайдіть добуток чисел 130 і 7.
·         Яке число треба розділити на 6, щоб отримати 50?
·         Яке число треба помножити на 3, щоб отримати 27?

·         Знайдіть добуток чисел 40 і 2. 
— Замініть число 72 сумою зручних доданків, кожний із яких ділиться на 4.
Робота за підручником (с. 119)
Завдання 761
Учні пояснюють за записом, як виконали ділення.
26 : 2 = (20 + 6) : 2 = 20 : 2 + 6 : 2 = 10 + 3 = 13
Ознайомлення з пам’яткою
(Прийом на підставі ділення суми на число)
1. Двоцифрове число розкладаю на розрядні доданки.
2. Ділю на одноцифрове число десятки й одиниці, а знайдені частки додаю
Тренувальні вправи: Виконай правильно ділення Письмове виконання завдання. С. 120, завдання 768; 769.


Підручник з математики
16.03. Тренувальні завдання для повторення матеріалу за темою: Позатабличне множення і ділення: усні обчислення
1.                Розвяжи задачу
Коли діти посадили саджанці – 8 рядів по 9 саджанців, то залишилося посадити ще 49. Скільки саджанців повинні були посадити діти?
2.                Обчислити
40 • 2         =      
800 : 4=
3•240=
3.                Виконай ділення з остачею:
13 : 7=
44 : 8=
50 : 7=
4.                Знайди значення виразів :
136•3 =
203•2=
4 • 243=
5.                Обчисли
72 дм – 30 см =
2 грн – 45 к. =
6.                Розвяжи рівняння
150 + х = 400               у : 2 = 490
7.                Одна сторона прямокутника дорівнює 6 см, а інша – у 3 рази менша. Знайди периметр прямокутника.
8.                Запиши шість трицифрових чисел, використовуючи цифри 8, 2 і 3, на повторюючи жодної з них.
13.03. - Тренувальні вправи. Робота за збірником - с.33-34.
12.03. - Тренувальні вправи. Робота за збірником с.35-36.

Немає коментарів:

Дописати коментар