Літературне читання

18.05.
Тема:
Урок позакласного читання. 
«Урок щирої посмішки.
 Веселі вірші Грицька Бойка"
- Діти, сьогодні  ми ще раз звернемося до творчості  чудового українського поета-гумориста Грицька Бойка.
Ознайомлення з життям і творчістю поета Грицька Бойка ...
Оберіть твір поета  з підручника чи із збірника і запишіть відео виразного читання. Надсилаєте до 18:00!

20.05.
Тема:
Світ дитини.
 Микола Носов «Витівники»
—Діти,  розшифруйте слово, прочитавши кожну третю літеру.
Б Л В М К И С Ч Т А У І Є Ю В Т Д Н К П И Ш Ц К І Л И
— Доберіть до нього синонім. (Вигадники)
— Отже, витівник — це організатор веселощів.
— Промовте слово витівники здивовано; з обуренням; радісно; з питальною інтонацією.
— Саме так називається оповідання російського письменника Миколи Носова.
1.Прочитайте біографічну довідку на с.166.
Бібліотечний етюд: Весела сімейка Миколи Носова

3. Словникова робота.
Читання стовпчиків слів 
Забави
крамниці
завісили
витівники

витівати
зачинили
злякалась
забавлятися
4. Слухання аудіо тексту.
5. Прочитайте оповідання на с.166-168.65. 
6. Домашнє завдання - Перевірте свої знання. Перейдіть за посиланням naurok.com.ua/test, код доступу  925688 . Пройдіть тестування, отриманий результат сфотографуйте і надішліть мені до 18:00!

21.05./22.05
Тема:
Найкращий у світі літун, машиніст і моторист — Карлсон, що живе на даху. 
Астрід Ліндгрен
 «Малий і Карлсон, що живе на даху»
—Діти, відгадайте загадку. 
Чи знайомий вам цей герой?
На даху товстун живе,
Він з пропелером літає
Та варення полюбляє...
Здогадався, хто це є? 
— А «народився» цей герой у Швеції. Його придумала видатна шведська письменниця Астрід Ліндгрен. Сьогодні і наступний урок читаємо уривок з казки «Малий і Карлсон, що живе на даху».
1.Опрацюйте біографічну довідку на с.168-169.
2. Домашнє завдання на 21.05 - читаєте весь уривок с.169-172.
3.Домашнє завдання на 22.05. - відкрийте посилання naurok.com.ua/test, код доступу 101771 . Пройдіть тестування, отриманий результат сфотографуйте і надішліть мені до 18:00!

25.05.
Тема:
Підсумковий урок за розділом 
     «Світ гумористичних творів»   
- Діти, сьогодні я перевірятиму ваші знання за вивченим  розділом "Світ гумористичних творів". Для цього перейдіть за посиланням naurok.com.ua/test код доступу 658832. Пройдіть тестування, отриманий результат сфотографуйте і надішліть мені до 18:00!                                                                            

27.05.
Тема:
Урок позакласного читання. 
«Літо красне зустрічаймо!» 
- Діти, кожна пора року має свою неповторну красу. Багато хто вважає найкращою весну, бо все навколо оживає, буяє травами і квітами, садами і гаями наповнюється співом птахів. А кого не зачарує краса осіннього лісу або біла казка красуні-зими? Усі пори року прекрасні. Сьогоднішній урок позакласного читання ми присвятимо красному літечку, бо воно манить нас покупатися й позагоряти на сонечку, скуштувати солодких кавунів і динь, помилуватися достиглим хлібом.
Літо-літечко нас і тішить, і печалить…
Оберіть твір про літо з підручника чи із збірника. Запишіть відео виразного читання і надішліть мені до 18:00!

28.05.
Тема: 
Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу. Розвиток творчої діяльності.
- Діти, сьогодні  урок творчої діяльності. Пригадайте смішні випадки зі свого життя і розкажіть про них. Спробуйте написати гумористичний твір (оповідання чи вірш) про одну із цих пригод. Фото звіт надсилайте до 18:00!

29.05.
Тема:
Підсумковий урок за рік
- Діти, сьогодні ми проведемо підсумковий урок. Пригадаємо твори, які вивчали протягом року, зустрінемося з нашими улюбленими героями. Перевірте свої знання. Перейдіть за посиланням naurok.com.ua/test, код доступу  912129. Пройдіть тестування, отриманий результат сфотографуйте і надішліть мені до 18:00!
13.05.
Тема:
Рідний край — земний рай. 
Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять»
- Діти, сьогодні ви почнете читати уривки з автобіографічної повісті Михайла Стельмаха «Гуси лебеді летять».
1.Ознайомтесь із  біографічною довідкою на с.158.

Михайло Стельмах : віртуальна виставка
2. Словникова робота.
Урок. "І.Франко "Захар Беркут."
Брама — великі ворота.
Катрага — легка будівля, сторожка.
3. Прочитайте уривки на с.158-161.
4.Домашнє завдання - уривок повісті на с.158 напам'ять. 
Відео звіт до 18:00!

14.05.
Тема:
Підсумковий урок за розділом «Світ прози»
- Діти, сьогодні ми завершуємо вивчати розділ «Світ прози». Пригадаємо твори, які ми вивчали, ще раз зустрінемося з героями, яких полюбили.
Перевірте свої знання. Перейдіть за посиланням naurok.com.ua/test/, код доступу 201869. Пройдіть тестування, отриманий результат сфотографуйте і надішліть мені до 18:00!

15.05.
Тема:
Світ гумористичних творів.
 Гумор у дитячій літературі. 
Грицько Бойко «Отакий у мене ніс»
- Діти, сьогодні у нас будуть присутні сміх і жарти та веселий настрій. Ми поринемо у веселий світ гумористичних творів. Читаючи деякі вірші, повісті й оповідання українських та зарубіжних письменників, ми посміхаємося. Це твори, у яких про серйозне говориться з добродушною усмішкою, а вади й кумедні риси в характерах і поведінці героїв доброзичливо висміюються, їх називають гумористичними. Відкриває цей розділ український поет Грицько Бойко.
Твори його проженуть сум, а натомість подарують нам сміх, веселощі, хороший настрій. Бо Грицько Бойко — це поет-гуморист.
1.Ознайомтесь з біографічною довідкою на с.163.
Грицько Бойко - презентація з української літератури
2. Словникова робота.
 Словникова робота

3. Прочитайте вірш на с.163-166.

Отакий у мене ніс — Грицько Бойко - AudioMama
4. Домашнє завдання - відкрийте посилання  /naurok.com.ua/test/, код доступу 176600. Пройдіть тестування, отриманий результат сфотографуйте і надішліть мені до 18:00!


04.05.
Тема:
Будь природі другом.
 Василь Чухліб «Равлик»
- Діти, сьогодні ми відкриємо ще одну сторінку української дитячої літератури. Ознайомимося з життєвим і творчим шляхом Василя Васильовича Чухліба.
1. Ознаймтесь з біографічною довідкою с.151.





2. Уважно прочитайте оповідання с.152-153.
3.Перевірте свої знання виконавши тестування. Перейдіть за посиланням join.naurok.ua, код доступу - 488892. Отриманий результат сфотографуйте і надішліть мені до 18:00!

                                     06.05.
                                     Тема:
                      Все так цікаво навкруги. 
                       Дмитро Чередниченко
           «Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик»
- Діти, сьогодні ми познайомимося із таким допитливим хлопчиком. Допоможе нам у цьому відомий український письменник і перекладач Дмитро Васильович Чередниченко.
1.

2. Перевірте свої знання виконавши тестування. Перейдіть за посиланням join.naurok.ua, код доступу -  390522. Отриманий результат сфотографуйте і надішліть мені до 18:00!

                                      07.05.
                                      Тема: 
                    Підсумкова перевірка. 
             Робота з літературним твором.
- Діти, сьогодні підсумкова контрольна робота. Я перевірятиму ваші вміння уважно читати текст, аналізувати його, встановлювати логічні зв'язки.  Перейдіть за посиланням join.naurok.ua, код доступу -  512322. Отриманий результат сфотографуйте і надішліть мені до 18:00! Будьте уважні! Бажаю успіху!

                                     08.05.
                                     Тема:
                Висловлюємо свої міркування.
                        Олег Буцень "Айстри".
- Діти, сьогодні ми ознайомимось з оповіданням українського письменника Олега Буценя «Айстри».
1.Ознаймтесь з біографічною довідкою с.156.
Бібліотечний етюд: Дитячий письменник Олег Буцень
2. 
Висловлюємо свої міркування. Олег Буцень «Айстри»

Презентація "Олег Буцень. "Айстри""
3.Перевірте свої знання виконавши тестування. Перейдіть за посиланням join.naurok.ua, код доступу - 857620Отриманий результат сфотографуйте і надішліть мені до 18:00!

27.04.
Тема: 
Пригоди. Микола Трублаїні
 «Яшка і Машка», «Омар», 
 «Шоколад боцмана».
- Діти, сьогодні ви порините у захопливий світ мандрів. Допоможе вам у цьому письменник — мандрівник Микола Трублаїні.


29.04.
Тема: 
Загадки в природі. Євген Гуцало «Прелюдія весни» (уривок).
З раннього дитинства, з перших своїх кроків до пізнання навколишнього світу і до глибокої старості людина послуговується загадками як стимулювальним засобом для гармонійного розвитку особистості.
У загадках — цих краплинах мудрості поколінь — з великою повнотою віддзеркалюються творчий геній, душевна краса, гострий розум, доброзичлива фантазія українського народу, його художня обдарованість, бо невичерпною є криниця народної мудрості.

— Сьогодні ви почнете ознайомлення з творчістю українського письменника Євгена Гуцала, який учитиме вас знаходити загадки у навколишньому світі.
1. Ознайомтесь з біографічною довідкою на с.142 

Євген Гуцало
(1937- 1995)
Народився 
Євген Гуцало в 
селі Старому 
Животові на 
Вінниччині у 
сім'ї вчителів.
2. Словникова робота
Шпора –роговий загострений наріст на лапах у деяких птахів
Країна -край,окрайок відрізаного хліба
Дещиця...3. Прочитайте оповідання на с.143-145.
4.Домашнє завдання - перевірте себе. Перейдіть за посиланням join.naurok.ua код доступу 401142, пройдіть тестування, отриманий результат сфотографуйте на надішліть мені до 18:00!

30.04.
Тема:
Коли твір відкриває свої таємниці.
  Юрій Збанацький «Лелеки».
- Діти, сьогодні ви починаєте ознайомлення із творчістю українського письменника Юрія Збанацького.
1. Опрацюйте біографічну довідку на с.145.
2. Сьогодні ви більше дізнаєтесь про лелек, читаючи оповідання Юрія Збанацького та Галини Демченко. Будьте уважними читачами, адже наприкінці вас чекає тестування на порівняння прочитаних творів.
3.
                                
4. Прочитайте оповідання на с.146-151. Перевірте свої знання. Перейдіть за посиланням join.naurok.ua код доступу 159324.
Отриманий результат сфотографуйте і надішліть мені до 18:00.


24.04.
Тема:
Дружба — то найбільший скарб. Всеволод Нестайко «Просто Олесь друг» (скорочено)
- Діти, сьогодні ви ознайомитеся із творчістю дитячого письменника Всеволода Нестайка, який поділиться з вами своїм рецептом дружби.

23.04.
Тема:
Ми з природою єдині Григір Тютюнник "Бушля"
- Діти, сьогодні ви починаєте ознайомлення з творчістю українського письменника Григора Тютюнника. Сподіваюсь, вас зацікавить творчість цієї неординарної особистості.


22.04.
Тема:
 Урок позакласного читання
"Весну-красну зустрічаймо!"
- Діти, сьогодні на уроці позакласного читання ви будете знайомитися з творами про весну. Чудова пора року. Про неї кажуть, що вона весела, ясна, чарівна. 
- Для створення піднесеного і натхненного настрою послухайте вже відому вам мелодію.
Одна з народних легенд розповідає, що казкова жар-птиця приносить з теплих морів золотий ключик, яким міцно зачиняє двері домівки, куди сховалася зима. А потім поступово відчиняє троє дверей, з яких виходять три красеня: Березень, Квітень, Травень. Кожному з них жар-птиця наказ дає і посилає на землю. Про цих красенів послухайте казку «Як Квітень до Березня в гості їздив».
Прочитайте твори про весну. Виконайте ілюстрацію до твору, який найбільше сподобався. Запишіть відео уривок читання. 
Фото і відео звіт чекаю до 18:00!
Олександр Копиленко
ВЕСНА ІДЕ
Оповідання
Олександр Копиленко. Оповідання про весну та природу. Малюнки Людмили Постних. Весна іде. Сади цвітуть. Найвеселіший місяць.
Ще зовсім недавно важко було сонечку пробитися промінням крізь хмари.
 Вони волохаті, неначе брудні, нависають над землею, а ми поглядаємо на небо, питаємо:
— Коли ж ти, сонечко любе, розтопиш весь сніг і сріблясті ручайки полинуть у річки, в яри?
Та ось повертаєшся з школи і мружиш очі від яскравого світла. Сонце вже бавиться. Ще не припікає як слід, а тільки лагідно доторкається до обличчя.
 Це ж березень місяць прийшов — перший місяць весни! А чи ж розвісили ви шпаківні? Десь уже мчать до нас з далеких країв заклопотані, веселі шпаки. їм треба хатину, щоб вивести своїх діток. Спочатку з'являться самці, а через кілька днів і їхні подруги — самички. Так само прилітають по черзі й жайворонки та зяблики. Теж наші перші весняні гості. Жайворонки поселяються на ланах, на таловинах. Зяблики в лісах, гайках, парках, садах. Незабаром ми почуємо їхні гучні, веселі, весняні пісні. А які чисті голоси в пташок!
На ще вогких пагорках, на схилах, зацвіли наші перші весняні квіти — мати-й-мачуха. В неї квітки яскраво-жовті, ніби краплини вранішнього сонця. З-під торішнього листя соромливо виставить свою фіолетову квітку волохатий сон. Щоб не боятися нічного холоду, сон надів на себе цю пухнасту шубу.
Погляньте, муха вже гріється на сонечку, ще млява, неповоротка, але вже пряде лапками, гладить ними себе по черевцю. Це вона чепуриться.
А по-справжньому сонце почне оживляти все після 21 березня, коли день дорівнює ночі. А далі дні почнуть збільшуватись, а ночі коротшати... Йде справжня весна, щоб враз перемогти зиму.
* * *
 САДИ ЦВІТУТЬ
Оповідання
Олександр Копиленко. Оповідання про весну та природу. Малюнки Людмили Постних. Весна іде. Сади цвітуть. Найвеселіший місяць.Неначе густим молоком облиті фруктові дерева. Ось виструнчились у весняному святковому вбранні вишні, сливи, черешні, груші. І очей від них не одведеш! Тягне до них, підійдеш, милуєшся і не намилуєшся. Очі радіють, душа радіє.
Радість і для невтомних трудівниць — бджіл. Снують вони по квітах, перелазять моторно з однієї квітки на другу, щоб швидше набрати меду. А набравши,— одна, друга зриваються з квітів, і, ніби золоті шнурочки простяглися в повітрі, мчать бджілки до своїх хаток-вуликів. Швидко треба скласти солодкий прозорий мед у стільники і повернутись за новою маленькою порцією меду. Адже це перший весняний взяток. Поспішати треба!
Здається, тихо гудуть розквітлі дерева, коли бджоли, джмелі, якісь мушки кружляють над ними.
А на землі синьоокі проліски, перші фіалки соромливо піднімають голівки і сила-силенна вже справжніх весняних квітів.
Недаром же цей місяць зветься — квітень.
 
* * *
 НАЙВЕСЕЛІШИЙ МІСЯЦЬ
Оповідання 
Олександр Копиленко. Оповідання про весну та природу. Малюнки Людмили Постних. Весна іде. Сади цвітуть. Найвеселіший місяць.Найвеселіший місяць — травень.
Прислухайтесь до пташиного хору в лісах, парках, садках. На різні голоси славлять весну дрозди, коноплянки, вівчарики, щиглики та інше голосисте птаство. А он здалеку озвалася іволга. Десь гучно закувала зозуля.
Та найгучніший голос у соловейка. Серед свіжого листя кущів затаївся цей невтомний співак, і чути його чистий голос далеко- далеко...
Навіть он в озері завзято змагаються в своїх співах жаби.
Буйно піднімаються хліба, трави, а над ними, мов чорні стріли, шугають ластівки. Здається, що вони ніколи й не відпочивають.
А ось при дорозі сховалася в траві кульбабка. Голівка її в біленькій прозорій шапочці. Зірвеш обережно цю шапочку, подмеш на неї — і поніс вітерець малесенькі пухнасті парашутики. А під кожним парашутиком насіннячко висить. Там, де сяде парашутик,— нова кульбабка виросте.
Насувається здалеку темна хмара. Загуркотів перший, весняний, травневий грім. Мабуть, дощ буде! Треба кудись ховатись!
Олександр Копиленко. Оповідання про весну та природу. Малюнки Людмили Постних. Весна іде. Сади цвітуть. Найвеселіший місяць.

* * * 
Олександр Копиленко
ПОКИНУТЕ ГНІЗДО
Оповідання
 Олександр Копиленко. Оповідання про весну та природу. Малюнки Людмили Постних. Весна іде. Сади цвітуть. Найвеселіший місяць. Покинуте гніздо
 Скільки з'явилося нових квіток! Уже відцвіли блакитні проліски, а в кущиках свіжої трави між деревами розцвіли фіолетові фіалки. Білі рухливі дзвоники конвалій висять на тонесеньких ніжках. Пахучі, чудові конвалії. Ще багато різних жовтих, рожевих і синіх квітів.
Веселий місяць, цей травень! Збіглися хлопці на вулиці. Куди йти гуляти? Василь каже:
— Ходімо в ліс гуляти, квіток нарвемо.
Микола й собі:
— Уже в лісі хороше, і я вчора ящірку бачив. Зелена і прудка. Втекла в нору. Не наздогнав. Та я в ліс все одно не піду.
— Чому? — спитали діти.
— Тому, що Василь знає гніздо кропив'янки і не хоче нікому показувати.
Закортіло дітям подивитися на гніздо. От цікаво! Почали прохати, щоб Василь показав пташину хатку. Миколка, Яшко і Галя кажуть:
— Ми тільки одним оком глянемо і не будемо нічого чіпати. Подивимося — і зразу назад.
— Не можна знищувати гнізд корисних пташок, бо пташки — наші друзі, — відповів Василь. — Я до гнізда тільки інколи піду, здалека погляну, як мати на яєчках сидить. Батько біля неї співає, розважає її, щоб не нудно було сидіти. А потім вона полетить поїсти на годинку, а він сидить на гнізді, щоб яєчка не захолонули. Скоро виведуться пташенятка, і я буду ходити на них дивитись.
— Покажи й нам, — прохали діти, Василеві товариші.
— Я дам тобі десять разів вистрілити з моєї рогатки, — запропонував Яшко.
— А я подарую тобі цю пружину, — сказала Галя.
— А я подарую тобі заліза на шаблюку. І буде в тебе і пістоль, і шабля. Отоді зіграємо у війну! — промовив Миколка.
Скільки цікавих речей пропонують Василькові! Десять разів вистрілити з рогатки! Пружина! Шаблюка! Не витримав Василь і сказав:
— Ну, давайте зразу всі речі наперед і вистрілити десять разів. Потім я вас поведу.
— А не підманиш? — недовірливо спитали діти.
— Ні, — сказав Василь... Тільки підійдемо, подивимося — і назад. Згодні?
— Згодні!
Василь одержав пружину і заліза на шаблюку. Пішли в ліс. Він дорогою ще вистрілив з рогатки десять разів. А Миколка і всі діти заздрили йому...
Прийшли діти до рівчака, зарослого низькими кущами. Василь пригнувся, принишк. Всі зробили те саме. Василь показав дітям на один кущик, але ніхто нічого не бачив. Пташки-бо вміють так ховати свої гніздечка, що не зразу їх і помітиш. Аж ось із кущика вилетіла сіренька, трохи рудувата пташка, і тоді побачили діти малесеньке гніздечко, сховане в густому листі. Гніздечко трималося на трьох гілках і ловко було виплетене з тоненьких травинок.
Дуже кортіло зазирнути в гніздо, подивитися, які ж там яєчка. Діти підійшли ближче. В гнізді лежало п'ятеро малесеньких блакитно-сірих яєчок.
— Ой, які маленькі яєчка і гарненькі! — не витримала Галя. — Я хочу тіль-тіль пальцем погладити одне яєчко.
Не встиг Василько заборонити їй, як Галя вже тихенько опустила палець в гніздо. За нею Миколка обережно витягнув одне яєчко і розглядав на руці. Воно було тепле, ніжне і майже прозоре.
Навколо них літали дві пташки і тривожно, стурбовано пищали, прохали дітей, щоб вони не чіпали гнізда. Тому діти, надивившись на гніздо, пішли собі геть. Гуляли в лісі, рвали квіти, ловили метеликів.
Минуло кілька днів. Діти потайки одне від одного кілька разів на день ходили до гнізда кропив'янки, розглядали яєчка і турбували пташок. Полохливим пташкам зрештою набридли діти.
Боялися пташки, що виведуться пташенята, а Василеві друзі заберуть їх. Отже, кропив'янки посумували і покинули своє гніздо, хоч як важко було робити їм цю хатку. Всю весну будували, а доводиться покидати. Покинули своє гніздо пташки і полетіли в інше місце, в густий ліс, де їх не знайдуть діти.
Прийшов раз Василь до гнізда. Дивиться, а воно порожнє. Пташок немає коло нього. Попробував яєчка, а вони холодні. Дуже шкода йому стало пташок. Тепер більше ніколи не буде він набридати пташкам і нікому не показуватиме гнізд, навіть за пружину, за шаблюку і за десять пострілів з рогатки.




13.04.
Тема:
Світ прози. Оповідання. Олександр Копиленко

Продовжено термін тестування з даної теми до 17.04.
788968  використайте  цей код, відкривши посилання join.naurok.ua

15.04.
Тема: 
Людина і природа. Олександр Копиленко «Розбишака Чив» (скорочено)
Діти, сьогодні ми ознайомимося з оповіданням Олександра Копиленка, у якому він описав поведінку одного з братів наших менших.
1.Попрацюйте за навчальною презентацією.
2. Прослухайте відео-фрагмент оповідання.


 Домашнє завдання - виразно читати с.130-131, продовжено термін тестування з даної теми до 17.04. 788968  використайте  цей код, відкривши посилання join.naurok.ua


16.04.
Тема:
Дива в природі. Юрій Старостенко «Хто це такий»
Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з оповіданнями українських письменників. Наш урок присвячений творчості Юрія Семеновича Старостенка.
1. Познайомтесь з його біографічною довідкою на с.132 
2. Словникова робота.
Читання стовпчиків слів 
Жвакає
Опудало
Пооб’їдав
Перемовляються
 Задерло
Байдуже
Похилиться
Скидається
Жвакати — пережовувати їжу, створюючи відповідні звуки. 
3.Опрацюйте оповідання Юрія Старостенка «Хто це такий?» (с. 132
 17:04.
Тема: Дива в природі. Юрій Старостенко «І трапиться ж таке...»
- Діти, сьогодні ми продовжуємо знайомитись із творчістю Юрія Старостенка. Прочитані оповідання навчать вас бути уважними до природи та бережливими до їх мешканців.
1.Попрацюйте з тренажером для розчитування.
2.Опрацюйте оповідання Юрія Старостенка «І трапиться ж таке...» (с. 132–133).
3.Домашнє завдання - пройдіть тестування відкривши посилання join.naurok.ua  Код доступу 339184
Фото звіт із результатами до 18:00!


06.04. Тема: Зворушливе звучання. Микола Вінграновський «При­спало просо просеня».

1. Робота над скоромовкою
Цуценя втекло до хати.
Цілу ніч йому не спалось —

Цапа цуценя боялось.
2. Цікаво знати!
Новонароджених зайченят зайчиха годує і залишає самих на три-чотири доби. Зайченята тремтять: м’язи працюють, виділяючи тепло.
Чому зайченят не відчуває жодний звір?
На тілі зайченят немає потових залоз. Вони знаходяться на підошвах лап, а лапки зайченятка підтискають під себе.
— Сьогодні ви прочитаєте вірш Миколи Вінграновського, який він при­святив цьому милому звіряткові. 
3.Опрацюйте вірш Миколи Вінграновського «Приспало просо просеня» (с. 126), скористайтесь відео читанням Екранізація вірша Приспало просо просеня Микола Вінграновський з музикою, прочитайте 4 рази, перевірте себе відповідаючи на питання після твору.

08.04 Тема: Коли твір відкриває свої таємниці. Микола Вінграновський «Грім».
— Прочитайте скоромовку мовчки; хором повільно; весело, з почуттям гумору; в швидкому темпі, ніби ви біжите до автобуса, а автобус поїхав; виділяючи голосом дієслова.
Хом’ячок наш захворів –
Хтось холодним напоїв.
Хом’ячкові нудно в ліжку,
Ходиьть в гості сіра мишка.
2. Опрацюйте теоретичний матеріал.


Микола Вінграновський оспiвує свiй рiдний край, виражає свою любов до нього, захоплюється його красою. Сьогодні ви ознайомитесь з поезiєю «Грiм», у якій яскраво вiдтворена картина лiтньої грози.
3.Опрацюйте  вірш Миколи Вінграновського «Грім» (с. 127–128), Відео читання.
4. Вчіть вірш напам'ять.

09.04.Тема: Підсумкова перевірка. Навичка читання мовчки (письмово)

1. Читаєте текст 3 хвилини.
2. Дочитуєте тект до кінця.
3. Виконуєте завдання до тексту.
Добре слово
        В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: "Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і хвороба втече в ліси й на болота".
        Оля їла мед у стільниках* і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало - дівчинка вже ледве вставала з ліжка.
        Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:
- Чогось їй не вистачає. А чого - і сам не можу зрозуміти. Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі - столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.
      Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик**, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:
- Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у мене в серці - щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові.
     Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.
- Ось чого не вистачало Олі,
- сказав дід Опанас. - Доброго слова.
                                                                                                                  
                                                                                           Василь Сухомлинський
_____________________________________________________________________
Стільник* - лист, утворений чашечками з воску, що його бджоли й оси роблять для зберігання меду.
Ослінчик **— стілець, стільчик.




Завдання для перевірки розуміння прочитаного
(Василь Сухомлинський «Добре слово»)

1. Скільки років було Олі?
а) 7,
б) 5,
в) 6
2. Що сталося з дівчинкою?
а) Простудилась,
б) впала,
в) загубилась.
3. Хто лікував Олю?
а) Лікарі
б) сусіди,
в) Родичі.
4. Який подарунок принесла столітня бабуся Надія?
а) Сердечне вітання,
б) сердечне бажання,
в) сердечні краплі.
5. Чим лікували хвору дівчинку родичі? Напишіть.
Кожен приносив щось смачне і поживне: _______________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
6. Чого ж не вистачало Олі для повного одужання? Допишіть речення.
- Ось чого не вистачало Олі, - сказав дід Опанас. - _______________________
_________________________________________________________________
10.04. Тема: Підсумковий урок «Завдання з поетичної збірки».
Ло-ло-ло — весняне сонце припекло.
Ки-ки-ки — потекли уже струмки.
Чок-чок-чок — заспівав пісню шпачок.
Ні-ні-ні — рада дітвора весні.
3.Домашнє завдання


03.04. Тема: Урок позакласного читання. «Краса і милозвучність по­езії Дмитра Павличка».

 1. Знайдіть у збірнику вірші Дмитра Павличка, вишліть відео звіт вірша, який найбільше сподобався. Якщо збірника немає - з підручника.
2. Прослухайте відео вірші Дмитра Павличка - Два кольори,  МріяЯ стужився, мила, за тобою


02.04. Тема: Пейзаж.  Микола Вінграновський  «Лазить сонечко в травах...» .        

1. Мовленнєва розминка

Де цвіту рясне гілля,
Ви побачите джмеля.
Він кружляє між гілок
Потрудилися джмелі –

Більше яблук на гіллі.
2.Опрацюйте біографію на с.125.
3. Прочитайте вірш 5 разів, с.125 можете скористатися відео читанням Лазить сонечко у травах.

Звіт про виконану роботу надсилаєте до 18:00!

01.04. Тема: Милуємося красою світанку. Андрій М'ястківський «Курличуть хмари, тьохкає вода...»

1. Мовленнєва розминка

Іли-іли-іли – луги на лужку присіли.
Али-али-али – потім травку пощіпали.
Или-или-или – у водиці лапки мили.


Ою-об-об – ґелґотали між собою.
2. Послухайте пісню На калині мене мати колихала
Слова цієї пісні належать перу українського поета і прозаїка Андрія Пи­липовича М’ястківського. Сьогодні ви ознайомитеся з його творчістю.
3. Опрацюйте біографію на с.124.
4. Прочитайте вірш 5 разів, с.124 можете скористатися відео читанням Екранізація "Курличуть хмари" Андрій М'ястківський
Звіт про виконану роботу надсилаєте до 18:00!

30.03. Тема: Не упусти свою жар-птицю. Володимир Коломієць «Тюх­тій і Торохтій».


Мовленнєва розминка

Оселилась якось ранком
У рясних очеретах.
Одягнувши окуляри,
Написала незабаром

На воротах номер ганку.
Ось-ось одуд-листоноша

Принесе новин хороших.


— Читаючи, встановлюйте межі слів у реченні. Робіть відповідні паузи.
2) Уселісталошумно.
3) Забрехалисобаки, заревіликоровитателята.
5) Великийпівеньвистрибнувнавербовийперелазіголоснозакукурікав.
6) Почувсялюдськийгомін.
8) Зачервоніливерхівкивисокихберізок.

10) Заяскравіликрапелькиросинатравахінагородині.

Словникові слова: Тюхтій — незграба, неотеса.

Торохтій — базіка, балакун.
Соловіти — тут: ставати в’ялим, сонним.
Жахтіти — яскраво світитися.
Зорити — пильно вдивлятися.
Завдання: Опрацюйте вірш Володимира Коломійця «Тюхтій і Торохтій» (с. 121–123). Відео звіт вишліть мені до 18:00.




20.03. Тема: Шануємо бабусю. Володимир Коломієць «Сиве соне­чко».


Мовленнєва розминка

«Славний спів я твій люблю!
Співаком також я стану,
Ось куплю лиш фортеп’яно!»

На сосні сидить сорока,
Сіроока, сірооока,
І сміється, і скрекоче:

«Сич солістом стати хоче!»


Опрацюйте біографічну довідку (с. 120)
Опрацюйте вірш Володимира Коломійця «Сиве сонечко» .
Довідкове бюро
Ночви — довгаста посудина з розширеними доверху стінками для домаш­нього вжитку: виготовлення тіста, прання білизни, купання і т. ін.
Лежанка — низька піч у вигляді тапчана для лежання. 


19.03. Тема: Білий вірш. Дмитро Павличко «На щастя»


Мовленнєва розминка

Ло-ло-ло — сонце зайшло,
Се-се-се — сутінки обгорнули все.
Уг-уг-уг — тихо стало навкруг.
Ка-ка-ка — місяць світить з висока.
Ять-ять-ять — зірки миготять.
Ець-ець-ець — стихнув вітерець.
Паляниці, пампушки
І пахучі калачі
Півник Петя пік в печі.
Попелясте чистив пір’я.
Перепілку й павича

Пиріжками пригощав.

Завдання: Опрацювати  вірша Дмитра Павличка «На щастя» (с. 119–120)  і вислати вчителеві відео звіт.


Прикмета про те, що підкова приносить щастя, найімовірніше зароди­лася в Давньому Єгипті, де Фараон, проїжджаючи повз тріумфуючого натовпу своїх підданих, можливо, і не підозрював, що коні, запряжені в його колісницю, регулярно втрачають підкови. Нічого особливого, справа звична, але весь секрет полягав у тому, що ці підкови були виготовлені із золота! І природно, що, така золота підкова приносила людині, яка її знайшла, в прямому сенсі, додаткове благополуччя.

Підкова приносить удачу, бо належить коневі — древній магічній тварині, пов’язаній із сонцем і богами. Важливо, щоб підкова була знайдена випад­ково. Дієвість підкови посилюється, якщо в ній є цвяхи. За правилами, підкову потрібно прибити зсередини на двері будинку. 



18.03 Тема: Поетичне слово проникливе й щире. Дмитро Павличко «Вітряк»


Мовленнєва розминка

Вусом сом
І співає в унісон:
–Копітка
У сома справа:
Вус – наліво,
Вус – направо,


Сам – посередині…
— Прочитайте слова якнайшвидше. Удруге у кожному слові читайте тільки першу букву.



Біографічна довідка
— Народився Дмитро Васильович Павличко на Івано-Франківщині. Сім’я жила бідно, батьки були змушені працювати від темряви до темряви, щоб прогодувати «маленьких семірко».
Батько, Василь Миколайович, був освіченим на той час чоловіком, праце­любним та енергійним.
Про маму, Параску Юріївну, поет писав: «Мене мати навчила розмовляти, а книжка думати».
Невеликі поезії Д. Павличко почав писати ще в дитинстві, але перша книжка «Любов і ненависть» була видана в рік закінчення ним Львівського університету.


Твори для дітей друкував у дитячих журналах, календарі «Дванадцять місяців», виходили вони і окремими книжками. Ось погляньте на цю чудову виставку, де є книжки «Золоторогий олень», «Дядько Дац», «Де найкраще місце на землі?», «Обруч».

Опрацювати вірша Дмитра Павличка «Вітряк» (с. 118–119), записати відео читання вірша для вчителя
Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
— Де стоїть вітряк? Із чим поет порівнює вітряк? Прочитайте відповідні рядки.
— Яка робота є у вітряка? Чим важлива ця робота?
— Які слова у вірші свідчать про те, що Чумацький Шлях схожий на ту­манну світлу смугу?
— Як ви гадаєте, чому автор не говорить про це прямо?


— Спробуйте пояснити, навіщо митці створюють поетичні образи. 
Робота за ілюстрацією
— Подивіться на ілюстрацію до цього вірша.
— Чи можемо ми віднести її до всього твору чи до певної його частини?
— Що художник зобразив на картині?
— Що він намалював у центрі картини? вдалині?
— Які фарби обрав? Який настрій вони створюють?
— Опишіть картину, використовуючи рядки з вірша
Перегляд відер біографічної довідки про поета Дмитро ПавличкоДень народження Д.ПавличкаВірші покладені на музику



Підручник з літературного читання

12.03. - ознайомлення із творами «Кращі казки світу» – ілюстрований сайт для малят та їхніх батьків, який містить улюблені казки багатьох поколінь з усього світу на українській мові.

 13.03. - ознайомлення із творми веб-проект "Читанка" - це дитяча публічна онлайн-бібліотека. У бібліотеці зібрані ті книги, які давно не перевидаються і яких у крамницях не знайдеш.

 16.03. - ознайомлення із творами дитячий сайт, що пропонує багатий вибір дитячих ігор, лічилок, загадок, віршів, казок, аудіо та відео матеріалівчудовий україномовний сайт, що працює переважно на ниві дитячої літератури.


мабуть, один з найкращих україномовних сайтів, що має на меті навчити дітей робити добро, мати хороші думки та бути добрими.

Немає коментарів:

Дописати коментар