19.05.
Тема:
Контрольна робота.
Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Частини мови»
- Діти, сьогодні я певірятиму як ви засвоїли знання з теми "Частини мови". Для цього перейдіть за посиланням naurok.com.ua/test код доступу 681826. Пройдіть тестування, отриманий результат сфотографуйте і надішліть мені до 18:00!
20.05.
Тема:
Мова і мовлення. Текст.
- Діти, сьогодні ми повторимо вивчене з теми "Мова і мовлення. Текст".
1. Запишіть як тренувальні вправи.
Каліграфічна хвилинка
Лб аб кб об
Барбарис кульбаба абрикос
Повторення вивченого про текст
3. Повторення вивченого про будову тексту.
— З яких частин складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка)
— Прочитайте текст.
— Знайдіть зачин.
— Прочитайте основну частину.
— Запишіть кінцівку.
Наприкінці березня земля вкривається золотими кружальцями мати-й-мачухи. Тільки-но засвітяться у небі зірки — їхні голівки закриваються. У нічній темряві пробиваються листочки, щоб теплим сірим пушком зігріти квіточки. Кажуть, то і є мати. З другого боку листочок гладенький. Як притулиш до лиця — холодний. Ото мачуха. Має ця рослина життєдайну силу — від багатьох недуг людей рятує.
4. Домашнє завдання: с.165 Впр.395.
Фото звіт до 18:00!
21.05.
Речення.
- Діти, сьогодні повторимо вивчене про речення.
1. Перевірте себе. Виконайте усно тестування на с.164.
2. Пригадуємо.
3.Домашнє завдання - с.163 Впр.391.
Фото звіт надсилати до 18:00!
26.05.
Тема:
Слово.
Будова слова
- Діти, сьогодні ми повторимо вивчене про слово та його будову.
1. Перевірте себе. Пройдіть тестування на с.166.
2. Пригадайте.
3. Запишіть як тренувальні вправи.
с.165 Впр.398.
4.Домашнє завдання.
Фото звіт до 18:00!
27.05.
Тема:
Частини мови.
- Діти, сьогодні ми повторимо вивчене про слово частини мови.
1. Перевірте себе. Пройдіть тестування на с.167.
2. Пригадайте.
3.Домашнє завдання - с.167 Впр. 400.
Фото звіт до 18:00!
28.05.
Тема:
Підсумковий урок за рік.
- Діти, сьогодні ми складемо розповідь на тему «Мої літні канікули».
Цікаво знати!
І звідки взялися канікули, і скільки їм років? Слово канікули, можна сказати, зоряного походження. Латинська назва зірки Сіріус із сузір’я Пса — Канікула. Сонце у сузір’ї Пса перебуває з 22 липня по 23 серпня. У цей час у Римі починалася нестерпна спека, і всі школи змушені були переривати заняття. Згодом цей час став постійною узаконеною перервою шкільних занять у різних країнах. Звідси і назва — канікули.
Запишіть твір-розповідь "Мої літні канікули!"
Фото звіт до 18:00!
12.05.
Тема:
Контрольна робота. Диктант.
- Діти, сьогодні я перевірятиму ваші вміння грамотно, каліграфічно записувати почутий текст. Дотримуйтесь культури оформлення письмової роботи. Уважно прослухайте диктант. Запишіть у робочий зошит. Перевірте написане. Сфотографуйте і надішліть мені до 18:00! Бажаю успіху!
13.05.
Тема:
14.05.
Тема:
Написання не з дієсловами
- Діти, сьогодні ви дізнаєтесь, як пишеться частка не з дієсловами.
1.Ознайомтесь з правилом на с.156.
2. Запишіть тренувальні вправи.
Каліграфічна хвилинка
Цв цт кц мц
Цвіт цуценя міцний
Цвітуть сади, цвітуть пишні,
Цвіт біліє на черешні,
На яблуні рожевіє,—
Всі квіточки сонце гріє.
— Випишіть з тексту дієслова.
Робота за підручником (с. 156–158)
(Вправа 372, с. 156).
— Прочитайте уривок вірша.
— Прочитайте те, що написав носоріг. Зверніть увагу, як пишемо не з дієсловами. Спишіть їх.
3. Потренуйтесь https://learningapps.org/9100243
4.Домашнє завдання - Вправа 374, с. 157.
На наступний урок перевірка мовних знань з теми "Частини мови". Повторіть вивчене (службові слова с.97, іменник - с.100, прикметник - с.123, дієслово - с.140.).
05.05.
Тема:
Дієслова-антоніми.
Тема:
Контрольна робота. Списування.
29.04.
Тема:
Дієслово як частина мови.
23.04.
Тема:
Родові закінчення прикметників
22.04.
Тема:
Змінювання прикметників за родами
21.04.
Тема:
Змінювання прикметників за родами в
сполученні з іменниками
Електрика, черешня, бензин, фермер, кукурудза, дециметр, комп’ютер, вокзал.
14.04.
Тема:
Дієслова-антоніми.
— Діти, сьогодні ми продовжимо працювати над дієсловом. Будемо спостерігати за роллю дієслів у реченнях, текстах, добирати до дієслів антоніми.
1. Запишіть у зошит як тренувальні вправи.
Каліграфічна хвилинка
Их еч ось яг
Тихесенько втомилось розгнівилось
Тихесенько вечір на землю спадає.
І сонце сідає в тихесенький гай.
Ой, сонечко ясне,
Невже ти втомилось,
Чи ти розгнівилось?
Іще не лягай!
— Знайдіть і підкресліть у вірші дієслова.
2. Робота за підручником (с. 144–147)
(вправа 344, с. 144).
— Прочитайте сполучення слів. Спишіть, добираючи антоніми. Зразок: заплющити очі- розплющити очі.
3. Вправа 345 усно.
4.Домашнє завдання - с.146 Впр.346. Спишіть, підкресліть у кожному рядку зайве дієслово. Дієслова антоніми випишіть з нового рядочка.
Звіт про виконану роботу до 18:00!
06.05.
Тема:
Дієслова-синоніми.
- Діти, сьогодні ми продовжимо працювати над дієсловом. Будемо спостерігати за роллю дієслів у реченнях, текстах, добирати до дієслів синоніми.
1.Каліграфічна хвилинка
Ого аж ень ає
Під погожим тихим небомa
Під дзвінкий пташиний щебет
По землі блукає квітень
І дарує усім квіти.
— Спишіть вірш, підкресліть дієслова.
2.Робота за підручником (с. 147–148)
(вправа 350, с. 147).
— Прочитайте текст.
— Спишіть текст.
— Доберіть синонім до підкресленого дієслова.
— Доберіть антоніми до виділених слів, запишіть парами.
Приїхала — від’їхала;
великого — малого;
полюбила — зненавиділа;
здаля — зблизька.
3.Домашнє завдання - с.148 Впр.352.
Звіт про виконану роботу до 18:00!
Звіт про виконану роботу до 18:00!
07.05.
Тема:
Змінювання дієслів за часами.
— Діти, сьогодні ви ознайомитеся з ознаками дієслів різних часових форм, новими термінами, з’ясуєте, чи змінюються дієслова за часами.
1.Робота за підручником (с. 148–150)
(вправа 353, с. 148)
— Прочитайте текст. Випишіть підкреслені дієслова. Які з них означають дію, що відбувається тепер, відбулася в минулому, відбудеться в майбутньому? Запишіть у дужках питання, на які відповідають ці дієслова.
Пояснення:
— Дієслова змінюються за часами. Час дієслова визначається за моментом повідомлення про виконання дії. Дієслова мають три часи: теперішній, минулий і майбутній.
— Спишіть перший абзац тексту (вправа 353), визначте час дієслів. Поставте до них питання.
2. Вивчіть правило на с.149.
4.Домашнє завдання: с.149 Впр.354.
Звіт про виконану роботу до 18:00!
28.04.Тема:
Контрольна робота. Списування.
- Діти, сьогодні я перевірятиму вашу орфографічну та пунктуаційну грамотність. Завдання: уважно спишіть текст. Роботу сфотографуйте та надішліть мені до 18:00. При перевірці роботи я врахую грамотність, каліграфію, культуру оформлення письмової роботи. Будьте уважні! Бажаю успіху!
29.04.
Тема:
Дієслово як частина мови.
- Діти, сьогодні ви розпочинаєте вивчати частину мови - дієслово.
Перегляньте відео і дізнаєтесь, які теми пов'язані з дієсловом будете вивчати на наступних уроках.
Запишіть тренувальні вправи.
1. Каліграфічна хвилинка
Хх хв ох хл ха
Хх хв ох хл ха
Хліб хвилинка
Вийшов травень з гаю,
Нивам усміхнувся,
Потім на стежині,
Як хлопчак роззувся.
2. Робота за підручником (с. 140–142)
Вправа 336, с. 140). Усно.
Заучування правила (с. 141)
3.Вправа 337, с. 141.
- Прочитайте текст.
- Спишіть текст.
- Підкресліть дієслова в першому й другому абзацах тексту. Поставте до них питання.
Домашнє завдання: Вправа 339, с. 142.
Інструктаж до виконання: обов'язково записуєте дату, вид роботи, вправа і її номер. Олівцем підкресліть дієслово, яке стоїть у початковій формі. Записуєте слова у стовпчик, і через риску дібрані іменники.
Наприклад:
Читає - Оленка, третьокласник, хлопчик.
Звіт про виконану роботу до 18:00.
30.04.
Тема:
Зв’язок дієслова з іменником у реченні.
- Діти, сьогодні ви продовжите вивчати дєслово.
Для початку пригадайте, що ви вже знаєте.
1. Запишіть тренувальні вправи.
Каліграфічна хвилинка
Каліграфічна хвилинка
Зз за зв зе зи
Зграя взялась задзвеніли
Заспівали, задзвеніли,
Мов заграли кобзарі...
Де взялась весела зграя,
Жарогруді снігурі.
— Підкресліть дієслова у вірші.
2. Робота за підручником (с. 142–143)
Вправа 340, с. 142.
Прочитайте дієслова та іменники. Поєднайте дієслова з іменниками за питаннями та змістом. Запишіть за зразком.
3. Домашнє завдання - Вправа 342, с. 143.
Зграя взялась задзвеніли
Заспівали, задзвеніли,
Мов заграли кобзарі...
Де взялась весела зграя,
Жарогруді снігурі.
— Підкресліть дієслова у вірші.
2. Робота за підручником (с. 142–143)
Вправа 340, с. 142.
Прочитайте дієслова та іменники. Поєднайте дієслова з іменниками за питаннями та змістом. Запишіть за зразком.
3. Домашнє завдання - Вправа 342, с. 143.
23.04.
Тема:
Родові закінчення прикметників
22.04.
Тема:
Змінювання прикметників за родами
- Діти, сьогодні ви будете закріплювати вміння добирати прикметники, знаходити їх у реченні, визначати рід прикметника, розбирати прикметник як частину мови.
1. Виконання тренувальних вправ.
Каліграфічна хвилинка
Щщ ще ощ щі
Дощ щирий мерщій
Ви не бійтесь цих дощів,
Вони ще теплі, зовсім не холодні,
Їх називаємо грибні дощі.
2. Пригадайте, що вже знаєте про змінювання прикметників.
Що спільного і відмінного між прикметниками та іменниками? Прикметники можуть змінюватися за відмінками і числами, а в однині — і за родами. Іменники теж змінюються за відмінками та числами, але за родами вони не змінюються. Кожен іменник, що вживається в однині, належить до одного з родів — чоловічого, жіночого, середнього.
Наприклад: ліс (ч.р.), зима (ж.р.), село (с.р.);
зелений (ч.р.), зелена (ж.р.), зелене (с.р.).
Прикметники змінюються за родами в однині, а іменники мають рід, але за родами не змінюються.
3. Вправа 319, с. 133.
Зробіть аналіз прикметника великий у такому порядку:
Зробіть аналіз прикметника великий у такому порядку:
1) Аналізоване слово.
2) Від якого слова в реченні залежить.
3) На яке питання відповідає.
4) До якої частини мови належить.
5) Рід. (В однині)
6) Число.
7) Яким є членом речення.
4. Робота за підручником (с. 132–133)
(вправа 318, с. 132).
— Прочитайте текст, розкриваючи дужки.
— Спишіть текст, розкриваючи дужки. Визначте рід підкреслених іменників і зв’язаних із ними прикметників.
— Підкресліть підмет і однорідні присудки в другому реченні.
— Зробіть звуко-буквений аналіз виділених слів.
Довідкове бюро
Мореля — сорт абрикоси з дрібними плодами.
Домашнє завдання - Вправа 320, с. 133.
(Спишіть вправу 319, зробіть звуко-буквенний аналіз виділеного слова, визначте рід прикметників в останньому речені (позначте олівцем над словом)).
Звіт про виконану роботу до 18:00.
21.04.
Тема:
Змінювання прикметників за родами в
сполученні з іменниками
- Діти, сьогодні ви будете вчитися змінювати прикметники за родами.
Для початку пригадайте, що ви вже знаєте з теми "Прикметник"
1.Запишіть у зошит, дотримуючись охайності письма.
Каліграфічна хвилинка
Цц цв ця оц
Цвіт цвітуть
Цвіту не вирви задаром,
Гілки не втни для забави.
Гілки не втни для забави.
2. Запишіть і запам'ятайте написання.
Словниковий диктант Електрика, черешня, бензин, фермер, кукурудза, дециметр, комп’ютер, вокзал.
3. Уважно прочитайте і запам'ятайте.
4. Виконайте тренувальну вправу.
Прочитайте текст. Випишіть підкреслені іменники та
зв’язані з ними прикметники (за зразком).
5. Домашнє завдання - Вправа 317, с. 132.
Звіт про виконану роботу до 18:00!
14.04.
Тема:
Уживання прикметників у загадках
- Діти, сьогодні ви будете спостерігати як уживаються прикметники у загадках. Народ створивбагато загадок, у яких «заховав» прості й
відомі всім предмети. Прикметники виявилися дужезручними для того, щоб описати
предмет, не називаючи його. Саме це і потрібно робити в загадці.
1. Запішіть каліграфічно.
Плаче шпак уранці після зливи,
Де шумлять на греблі явори,
Що шпаківню вітер чорнобривий
Перекинув денцем догори.2. Робота за підручником Українська мова
15.04.
Тема:
Уживання прикметників в описах
1.Уважно перегляньте.
2. Попрацюйте за презентацією.
3. Домашнє завдання - Вправа 314, с. 130–131.
Фото звіт про виконану роботу чекаю до 18:00!
3. Домашнє завдання - Вправа 314, с. 130–131.
Фото звіт про виконану роботу чекаю до 18:00!
16.04.
Тема:
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
07.04. Тема: Зв’язок прикметників з іменниками.
1.Запишіть тренувальні вправи:
Каліграфічна хвилинка
Рум’яна маківка бджола
Мак розправив капелюха
І бджолину пісню слуха.
2. Ознайомтесь з правилом:
Прикметники в реченні зв’язані з іменниками, бо вказують
на ознаки предметів. Питання треба ставити від іменника до прикметника. Наприклад: хліб (який?) рум’яний; квітка (яка?)
пахуча; небо (яке?) блакитне; книги (які?) цікаві.
3. Вправа 297 (с. 124).
— Спишіть текст, розкриваючи дужки. Підкресліть іменники
та пов’язані з ними прикметники, питання ставте від іменників.
4.Перегляньте навчальне відео Зв’язок прикметників з іменниками у реченні
VІІ. Домашнє завдання: Вправа 299, с. 125.
08.04. Тема: Уживання прикметників у прямому і переносному
значенні.
1.Запишіть тренувальні вправи:
Сонце соняшник ясне
Сонях сонечко зустрів,
Сонях сонечком розцвів!
2. Перегляньте навчальне відео Пряме та переносне значенні слів3. Вправа 301 (с. 125–126).
— Спишіть перший абзац. Підкресліть головні слова в
словосполученні. До виділених іменників доберіть прикметники.
Запишіть словосполучення.
— Підкресліть головні слова в словосполученнях.
VІІ. Домашнє завдання: Вправа 303, с. 126.
09.04. Тема: Прикметники-антоніми. Прикметники-синоніми.
1.Запишіть тренувальні вправи.
Що трапилося тут у вас?
Чому веселий настрій згас?
2. Перегляд відео Казка про синоніми та антоніми.
3. Вправа 304 (с. 127).
VІІ. Домашнє завдання: Вправа 307, с. 128.
02.04. Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Удосконалення змісту та форми написаного тексту.
1. Запишіть у зошит як тренувальну вправу:
Гриб, капелюх, має, великий, не знімає, ніколи, його,
але.
У спеку, є надійним, капелюх, від сонця, захистом.2. Прочитайте цікаві факти:
Чарівний і загадковий...
—
Капелюх уважали найтаємничішим аксесуаром, і в усі часи із ним були пов’язані
легенди й повір’я. Спочатку його залучили до справи маги й чарівники. Потім крислатий капелюх із загостреним куполом став
атрибутом відьом, яких спалювали на багаттях разом з ні в чому не винними
головними уборами. Такі самі конусоподібні капелюхи носили
астрономи: вважали, що капелюх — це засіб «підключення до космосу»! Ну, а в
книзі про кумира сучасних малят Гаррі Поттера ви зустрінетеся з капелюхом, що
вміє розмовляти, розподіляє маленьких чарівників по факультетах і з точністю
визначає їхні риси характеру. Недарма колись вважали, що капелюх здатний не
тільки перетворити зовнішність своєї господарки, але й поміняти образ її
думок, самовідчуття.
Котик Васько сидів на підлозі біля комода й ловив мух. А
на комоді, на самісінькому краю, лежав капелюх. І ось Васько помітив, що одна
муха сіла на капелюх. Він як підстрибне — і вчепився кігтями за капелюх. Капелюх
зісковзнув з комода, Васько зірвався і як полетить на підлогу! А капелюх —
бух! — і накрив його зверху.
А в кімнаті сиділи Володя і Вадик. Вони розмальовували
картинки і не бачили, як Васько потрапив під капелюх. Вони тільки почули, як
позаду щось гепнулось — впало на підлогу.
Володя обернувся і помітив на підлозі біля комода
капелюха. Він підійшов, нагнувся, хотів підняти капелюх і раптом як заверещить:
— Ай-ай-ай! — і кинувся вбік.
— Ти чого? — запитує Вадик.
— Він жи-жи-вий!
— Хто живий?
— Ка-ка-пе-пелюх.
— Що ти! Хіба капелюхи бувають живі?
— По-по-дивися сам.
Вадик підступився ближче і почав розглядати капелюх.
Раптом капелюх поповз прямісінько до нього. Він як заверещить:
— Ай! — і плиг на диван.
Володя — за ним.
Капелюх виповз на середину кімнати і зупинився. Хлоп’ята
дивляться на нього і тремтять від страху. Тут капелюх повернувся і поповз до
дивана.
— Ай! Ой! — заверещали хлоп’ята.
Зістрибнули з дивана — і бігом з кімнати.
Прибігли на кухню і двері за собою зачинили.
— Я п-пі-ду! — каже Володя.
— Куди?
— Піду до себе додому.
— Чому?
— Капелюха бо-бо-боюсь.
— Я уперше бачу, щоб капелюх по кімнаті ходив.
— А може, його хто-небудь за мотузочок смикає?
— Ну, піди подивися.
— Ходімо разом. Я візьму кочергу. Якщо він до нас полізе,
я його кочергою стукну.
— Зачекай, я теж кочергу візьму.
— Та в нас другої кочерги немає.
— Ну, я візьму лижну палицю.
— Вони взяли кочергу і лижну палицю, прочинили двері і
зазирнули до кімнати.
— Де ж він? — питається Вадик.
— Он там, біля столу.
— Зараз я його як трісну кочергою! — каже Вадик. — Нехай
лиш підлізе ближче.
Але капелюх лежав біля столу і не рухався.
— Ага, злякався! — зраділи хлоп’ята. — Боїться лізти до
нас.
— Зараз я його злякаю,— сказав Вадик.
Він почав стукати по підлозі кочергою і вигукувати:
— Ей ти, капелюх!
Але капелюх і не поворухнувся.
— Давай наберемо картоплі і будемо в нього картоплею
влучати,— запропонував Володя.
Вони пішли на кухню, набрали з кошика картоплі і почали
жбурляти нею в капелюх. Жбурляли, жбурляли, нарешті Вадик улучив.
Капелюх як підстрибне вгору!
— Няв! — закричало щось.
Глядь, з-під капелюха показався сірий хвіст, потім лапа,
а потім і сам котик вистрибнув.
— Васько! — зраділи хлоп’ята.
— Напевно, він сидів на підлозі, а капелюх на нього з
комода впав,— здогадався Володя.
Вадик ухопив Васька і давай його обнімати:
— Васько, любенький, як же ти під капелюх потрапив?
Але Васько нічого не відповів. Він тільки пирхав і
мружився від сонячного світла.
4. Домашнє завдання: виконайте творче завдання, а саме: уважно прочитайте вправу 292 с.122 і придумайте власне продовження історії, запишіть у зошит, додатково можете намалювати малюнок до своєї історії.
Звіт про виконану роботу надсилаєте до 18:00.
01.04. Тема: Прикметник як частина мови.
1. Перегляньте відео-теоретичний матеріал Прикметник розмалює все навколо
2.Виконайте підготовчу вправу Розкажи про іменник за допомогою прикметників та вишліть фото звіт із результатом
3. Усно опрацюйте Вправи 294, 295 правило вивчіть с.123-124.
4. Домашнє завдання: Вправа 296, с. 124.
Звіт про виконану роботу надсилаєте до 18:00.
31.03. Тема: Диктант.
Перевіряються вміння: правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та словникові слова, визначені для запам’ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації.
Завдання для батьків - чітко і виразно задиктувати диктант учням.
Великдень
Разом з пробудженням природи від
зимового сну на нашій землі починається цикл народних весняних свят.
Народ наш у своїх казках створив чудовий образ весни – гарної молодої дівчини з
вінком квітів на голові. Весна – бажаний гість, її закликають дівчата піснями –
веснянками.
Народний образ весни – це образ краси, сили, надії.
Головним святом весни є Великдень. У цей день ми з глибокою вірою висловлюємо слова "Воскресне Україна!"
Народний образ весни – це образ краси, сили, надії.
Головним святом весни є Великдень. У цей день ми з глибокою вірою висловлюємо слова "Воскресне Україна!"
Звіт про роботу до 18:00!
За бажанням можна виконати творче завдання: записати диктант на великому аркуші, намалювати малюнок до диктанту і сфотографуватись, вислати вчителеві.
19.03. Тема: Повторення і закріплення вивченого
2. На яке питання відповідає? (Що?)
3. Яка це частина мови? (Іменник)
5. Назва істоти чи неістоти? (Неістота)
6. Рід. (Ч. р.)
7. Число. (Однина)
9. З якими словами в реченні зв’язане? (Темніє)
10. Яким є членом речення? (Головний член
речення — підмет)
Зразок: моряк — море.
Робітник —
шахтар —
журналіст —
школяр —
лісник —
футболіст —
портфель —
пісня —
серп —
лікарський —
|
|
радісний —
|
читати —
|
Завдання письмо в зошит: Вправа 293, с. 122.
Підручник з української мови
18.03. Тема: Змінювання іменників за відмінками
Каліграфічна хвилинка
— Складіть речення з цими словами (усно).
Ознайомлення з теоретичним
матеріалом (с. 118)
— Скільки відмінків в українській мові?
— Прочитайте назви відмінків.
Це «гордий» відмінок, який зі словом справляється сам і
не потребує допомоги прийменників.
Давальний (кому?
чому?). Назва походить від слова давати.
Знахідний (кого?
що?). Його назва походить від слова знаходити.
Місцевий (на кому?
на чому?). Указує на місце.
Кличний. Від слова кликати.
Він виражає звертання до когось.
— На які питання відповідають всі інші іменники?
Несла весна-красна у скриньці гостинці.
Ягнятам — ...
гусенятам — ...
каченятам — ...
а малятам — ...
Слова для довідки: травиця, ряска, водиця, ласка.
— Хто ще дарує дітям ласку?
Виконати завдання в зошит:
Вправа 284, с. 119. Правила, с. 117–118. Вивчити назви
відмінків та їх питання.
Творчі тренувальні вправи
Знайди відмінки
17.03. виконати тренувальні вправи зі збірника с.66 Впр.14-15.
17.03. виконати тренувальні вправи зі збірника с.66 Впр.14-15.
12.03. - виконати тренувальні вправи зі збірника с.63-64.
Немає коментарів:
Дописати коментар